×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | سخنگوی هیات رئیسه مجلس: یارانه های پنهان شامل حامل های انرژی و آب و برق است

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، «اسدالله عباسی» درباره آخرین تصمیمات مجلس شورای اسلامی در موضوع یارانه ها گفت: دیروز طی جلسه غیرعلنی سه ساعته که مجلس شورای اسلامی درباره یارانه های صحبت شد در مورد یارانه های درج شده در بودجه سناتی که حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و همچنین یارانه های نقدی که پرداخت می شود و سایر یارانه ها مباحثی مطرح شد.

وی افزود: همچنین حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه ها هم وجود دارند حکم برای آنها وجود دارند اما منابعی برای آنها وجود ندارد. بخش دیگری هم یارانه های تسهیلات است که حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان می شود که از طریق بانک ها تامین می شود.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به یارانه های پنهان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود یارانه های پنهان عددی حدود ۱۳۰۰ هزار میلیارد تا ۱۳۸۰ هزار میلیارد تومان شود که عمدتا شامل حامل های انرژی و منابعی مانند آب و برق می شود که به صورت ارزان در اختیار مردم قرار می گیرد.

عباسی با اشاره به نابرابری که در توزیع یارانه های پنهان وجود دارد تاکید کرد: دهک های بالای جامعه ۲۳ برابر بیشتر از دهک های پایین انرژی مصرف می کنند. همچنین در مورد یارانه داری ثروتمندان ۱۹ برابر بیشتر از اقشار ضعیف جامعه مصرف می کنند.

نماینده مردم املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور معاونان وزرای اقتصادی دولت در جلسه روز گذشته خاطر نشان کرد: انتظار می رود تا دولت در راستای قانون هدفمندی یارانه ها، وجود این نابرابری در توزیع یارانه ها را اصلاح کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.