×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سد عمارت گرمی دهه فجر امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید پرویز فتاح ظهر پنجشنبه در بازدید ار روند احداث سد عمارت گرمی اظهار کرد: طی بازدیدی که از سد عمارت داشتیم این سد با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی آماده آبگیری است و تا پایان ایام دهه فجر امسال آبگیری اولیه در این سد انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سد عمارت یکی از سدهای جامع کشور است، عنوان کرد: این طرح هر چند که ملی بوده و دارای ردیف بودجه است اما در خصوص مشکلات مالی این سد قرار بر این شد با تسویه بدهی‌های قبلی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس داخلی پرداخت شود تا مشکل آب منطقه گرمی در استان اردبیل را به یاری خدا برطرف کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان به نیاز مبرم اهالی استان برای آبگیری سد عمارت و آبگیری آن پیش از اتمام صد درصدی عملیات اجرایی اشاره ادامه داد: آبگیری اولیه سد عمارت دهه فجر امسال با ۳۰ میلیون مترمکعب انجام خواهد گرفت و امید است منشأ خیر و برکت برای منطقه باشد.

فتاح خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مشکل این سد مشکلات مالی بود که ما مشکل مالی را به عنوان مانع بزرگ از سر راه برداشتیم و مابقی وابسته به همت پیمانکار و مهندسین بومی است تا شاهد بهره‌برداری و آبگیری صد درصدی سد در ایام آتی باشیم.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل نیز در حاشیه بازدید از روند اجرایی سد عمارت با اشاره به اینکه بهمن ماه امسال شروع اولیه آبگیری این سد انجام خواهد بود، بیان کرد: امروز در خصوص آخرین روند این طرح بازدیدی داشتیم و ساختمان سد توسط بنیاد در حال اتمام بوده و سد نیز آماده آبگیری است.

وی افزود: ما پیگیر بحث پایاب و تأمین آب آشامیدنی شهر گرمی و منطقه هستیم که در کنار آن تخصیص آب به حوزه کشاورزی و صنعتی نیز مورد نظر است اما برای تکمیل و بهره‌برداری کامل نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم که این مورد به طور جدی در برنامه کاری قرار خواهد گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.