×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | سردار هادیانفر: «پراید» و «آردی» نباید در جاده‌ها تردد کنند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، رزمایش بزرگ گشت‌های نامحسوس (زمینی شامل خودرو‌های جدید و هوایی شامل پهپاد، جایروپلن و غیره) صبح امروز ۱۹ تیرماه با حضور سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و فرمانده هوا ناجا در میدان صبحگاه دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد.

سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: باید در حوزه توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات گام‌های موثری بر داریم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۴۴ میلیون راننده، ۳۳ میلیون وسیله نقلیه و ۲۱۷ هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد و بیش از ۴۵ هزار کیلومتر آن جاده اصلی است، گفت: توسعه انضباط اجتماعی، کاهش تصادفات و جانباختگان در دستور کار پلیس راهور است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه استفاده از گشت و بازرسان نامحسوس جزء جدی ترین کارها است، تصریح کرد: این طرح در ۱۰ استان هدف که ۵۶ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند، افزود: خودروهای آردی و پراید نباید در جاده‌ها تردد کنند و باید خودروسازان ما به سمت تولید خودروهای امن روند.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: این گشت‌های نامحسوس اساس این روند اشتباه را در کشور تغییر خواهند داد، همچنین حدود ۸۲ درصد علل اصلی تصادفات سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است.

سردار هادیانفر گفت: تلاش پلیس راهور کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در محور‌های پرتصادف است.

وی افزود: وظیفه کاهش کشته فقط با پلیس نیست و پلیس یک سازمان از ۳۲ سازمان کشور است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۶ درصد از مصدومان در حین انتقال فوت می‌کنند، افزود: اگر از تعداد ۱۵۸۲ نقطه حادثه کشور کاهش یابد، ۵۶ درصد تصادفات نیز کاهش می‌یابد.

سردار هادیانفر گفت: بیمه مرکزی حاضر است برای هر جان باخته بین ۲۶۰ تا ۳۱۰ میلیون تومان دیه فوت شده را بدهد، اما کاهش کشته در دستور کارش نباشد.

وی افزود: امسال ۲۰۰۰ دوربین کنترل جاده‌ای و دوربین‌های لیزرگان جدید بکارگیری می‌شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.