×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست وزارت آموزش و پرورش:‌ هدف، بازگشایی ایمن مدارس است

به گزارش تجارت گردان ، علیرضا کاظمی در جلسه ۹۹۹ شورای عالی آموزش و پرورشد که در آن الگوی بازگشایی مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: آغاز سال تحصیلی همزمان با آغاز دولت سیزدهم است، رییس جمهوری به عنوان رییس شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده اند در جلسات شورای عالی شرکت می کند؛ این یک فرصت است تا بتوانیم از ظرفیت های دولت برای بهبود روند آموزش و پرورش استفاده کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش گفت: برای آغاز سال تحصیلی اقداماتی انجام شده است از جمله؛ آغاز بکار مدرسه تلویزیونی ایران، استفاده از تمامی ظرفیت های شبکه شاد، حضور تدریجی و آرام دانش آموزان در مدارس، پیش بینی پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون فرهنگیان و تاکید بر تمرکززدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استانها و مدارس .

کاظمی با اشاره به اینکه در دنیا کمتر کشوری مدارس را تعطیل می کند، تصریح کرد: جبران هزینه های تعطیلی مدارس و عدم حضور دانش آموزان در آن باعث افزایش هزینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در آینده برای جامعه شده و عوارض جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت.

وی گفت: سرنوشت جامعه به سرنوشت مدارس گره خورده است، چاره ای نداریم بجز با ایمن سازی مدارس، رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و همراهی جامعه به سوی بازگشایی مدارس برویم.

سال تحصیلی بدون دغدغه برای دانش‌آموزان داشته باشیم

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش محمود امانی طهرانی نیز گفت: کرونا روند آموزش و پرورش دنیا را تغییر داده است، چاره ای نداریم جز با طراحی الگوی مناسب و بومی به سمت همراهی با این تغییر و بازگشایی تدریجی مدارس برویم.

وی افزود: باید به مدرسه اختیارات لازم داده شود و عوامل سهیم در بازگشایی مدارس مانند فرهنگیان، اولیای دانش آموزان، متخصصان وزارت بهداشت و… بکار گرفته شوند تا آغاز سال تحصیلی ایمن و بدون دغدغه ای برای دانش آموزان داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.