×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سطح کشت ۶ میلیون هکتارگندم عملیاتی و اجرایی شده است

علی‌قلی ایمانی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ۹ هزار و۵۰۰ تومان در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ رای آورده، ولی این رای ملاک نیست، زیرا این موضوع برای تصمیم گیری و رأی گیری نهایی باید وارد صحن علنی مجلس شود تا اکثر نمایندگان رای بدهند.

وی افزود: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم پس از رای گیری نمایندگان مجلس به شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی ابلاغ می‌شود.

نائب رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشوربیان کرد: پس از مصوب شدن افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری و ابلاغ شدن تصمیم توسط رئیس شورا که وزیر جهاد کشاورزی است این مصوبه قانونی شده و قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

ایمانی اظهار کرد: در حال حاضر فقط افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام شده است.

وی عنوان کرد: ممکن است این مصوبه با ورود به مجلس تغییر پیدا کند، حذف شود و یا  به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بازگشته و مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد بنا براین  تا زمانی که در صحن مجلس به تصویب نرسیده این تصمیم‌گیری خام است.

نائب رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور درباره وضعیت واردات گندم به کشور گفت: بر اساس آمار شرکت بازرگانی دولتی ایران حدود ۹ میلیون و نیاز کشور به گندم بوده که تقریباً ۶ میلیون تن واردات انجام شده است و باقی گندم‌های مورد نیاز ثبت سفارش شده و به کشور وارد می‌شود نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

ایمانی در خصوص سطح کشت گندم در کشور بیان کرد: امسال در برخی از استان‌ها بارندگی‌ها با تأخیر صورت گرفته ولی  سطح کشت گندم به ۶ میلیون هکتار نزدیک بوده که عملیاتی و اجرایی شده است.

ایمانی اظهار کرد: شرایط بارندگی نسبت به قبل در کل کشور بیش‌تر و مناسب‌تر شده است امیدواریم تولید بیش از ۱۲ میلیون تن را در کشور داشته باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.