×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سعداوی: اسکوچیچ سکوت می‌کند تا فقط باشد / قهرهای بچگانه گل محمدی دو جام از پرسپولیس گرفت

نعیم سعداوی در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت تیم ملی، اظهار کرد: فکر نمی کنم اصلا برنامه ای به عنوان آماده سازی تیم ملی تعریف شده باشد. به دلیل اینکه اصلاً مشخص نیست بازی های تدارکاتی و اردوهای تیم ملی قرار است به چه صورتی انجام شوند و می توان گفت تصمیمات برای تیم ملی لحظه ای صورت می گیرد.

فوتبال ایران مثل گوشت قربانی شده است

وی ادامه داد: در این آشفته بازار فوتبال و فدراسیون هر کسی به این فکر است که صندلی و جایگاه خودش را حفظ کند. از دست اندرکاران فدراسیون فوتبال گرفته تا سرمربی تیم ملی؛ همه می خواهند از آشفته بازار و این آب گل آلود ماهی بگیرند و تلاش می کنند یا پست های خود را حفظ کنند یا بتوانند سمت های دیگری بگیرند. فوتبال ایران مثل گوشت قربانی شده که هر کسی می خواهد بخشی را به سود خود بردارد.

اسکوچیچ سکوت می‌کند تا فقط باشد

ملی پوش سابق فوتبال ایران گفت: معمولا چارچوبی برای انتخاب سرمربی هر کشوری وجود دارد که در کشور ما برای اولین بار به هیچ کدام از فاکتورهای لازم برای انتخاب سرمربی تیم ملی توجه نشد و به همین دلیل نیز انتخاب اسکوچیچ با حرف و حدیث بود. البته عملکرد فعلی او نیز به همین صورت است. همچنین علی رغم این که مشکلات بسیاری در تیم ملی حاکم است اما مشخص نشد اردوی قطر برای چه بود. البته از مصاحبه چند بازیکن تیم ملی به راحتی می توان متوجه شرایط سخت اردویی شد ولی سرمربی تیم ملی به سادگی و به راحتی از کنار تمام این مسائل و مشکلات می گذرد و به نحوی خود را با شرایط هماهنگ می کند و توقع دارد مشکلات را باریکنان منعکس کنند تا او تنها بتواند جایگاه خود را به عنوان این که سرمربی تیم ملی در جام جهانی باشد، حفظ کند، آن هم به هر قیمتی. در حالی که سرمربی تیم ملی باید تلاش کند شرایط خوبی حاکم شود و او باید درباره شرایط نامناسب اردویی حرف بزند اما به همان دلیلی که عنوان کردم سکوت می کند تا فقط باشد.

خط مشی فدراسیون با انتخاب اسکوچیچ مشخص شد

وی ادامه داد: من فکر می کنم زمانی که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت اسکوچیچ را به خدمت بگیرد، همین انتخاب دقیقاً خط مشی و استراتژی فوتبال ما را مشخص کرد و معلوم شد به دنبال چه جایگاهی هستند. البته نمی توان خیلی هم خرده گرفت زیرا اگر یک مربی بزرگ در کنار تیم ملی می بود، می توانست برنامه ریزی یا حداقل روی پیاده شدن برنامه ها پافشاری کند اما متأسفانه هیچ کدام از این شرایط حاکم نیست و امیدوارم بازیکنان ایرانی با توجه به غیرتی که دارند مثل همیشه شگفتی ساز باشند و بتوانیم شرایط خوبی در جام جهانی داشته باشیم.

تیم ملی در جام جهانی کار سختی دارد

سعداوی بیان کرد: آنچه مشاهده می کنیم این است که کار تیم ملی بسیار سخت است زیرا رقبای ما و می توان همه تیم ها با حداکثر آمادگی، برنامه ریزی بسیار مناسب و با بازی های تدارکاتی و استراتژی مشخص در تمام زمینه ها کار کرده اند و در جام جهانی نیز خیلی است که بتوان با چنین حریفاتی به دنبال شگفتی و معجزه بود. در هر صورت به عنوان یک ایرانی امیدوارم در تیم ملی ایران شرایط بهتری برای موفقیت در جام جهانی حاکم شود و در کنار آن بتوانیم بازی های جالب به نمایش گذاشته و نتایج خوبی به دست آوریم.

کریم باقری کجاست؟

وی با طرح این سوال که کریم باقری و هاشمیان کجا هستند، عنوان کرد: این دو مربی تا اندازه زیادی نقش خوب و مؤثری برای صعود به جام جهانی داشتند اما می بینیم هیچ واکنش مثبت و مساعدی برای اصرارکردن به بودن آن ها از سوی اسکوچیچ در تیم ملی صورت نگرفت. به این دلیل که عده ای تنها به منافع خود فکر می کنند و در تلاش هستند از تمامی ابزار، امکانات و افراد حداکثر سوءاستفاده را داشته باشند. به هر حال اسکوچیچ به هر قیمتی می خواهد رزومه خود را با حضور روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی پُر کند. معمولا مربیان بزرگ تصمیمات و کارهایشان نیز بزرگ و با برنامه از قبل طراحی شده و اصرار به پیاده کردن برنامه هایشان تحت هر شرایطی هستند که این موضوع راجع به مربی تیم ملی صدق نمی‌کند. 

وجود پشت پرده در دعوت بازیکنان ضعیف به تیم ملی

سرمربی سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان افزود: خیلی از بازیکنانی که معمولاً به اردوهای مختلف تیم ملی دعوت می شوند اگر به دامنه فنی فعالیت آنها در باشگاه هایشان توجه کنیم، می بینیم که چقدر ضعیف بوده اند اما به نحوی مشخص است پشت پرده ای برای دعوت شدن آن ها جهت دعوت به تیم ملی وجود دارد. همان طور که پشت پرده ای برای بکارگیری خود همین افراد در رأس تیم ملی بوده است.

برنامه ریزی برای بازی با کانادا از ابتدا اشتباه بود

وی درباره لغو بازی ایران و کانادا و همچنین نمایش ضعیف ایران در بازی با الجزایر، گفت: قبل از اینکه این که برنامه ریزی این بازی انجام شود، من فکر می کنم اگر عقل سلیمی بود قطعاً درباره انجام این بازی بهتر از این فکر می کرد و می دانستند تنش هایی وجود خواهد داشت و مسائل سیاسی پشت پرده این ماجراها خواهد بود. من فکر می کنم برنامه ریزی برای بازی با کانادا از ابتدا اشتباه بود و آنهایی که به دنبال انجام این دیدار بودند باید پاسخگو باشند.

تیم ملی در بازی الجزایر نمایش ضعیف داشت

سعداوی ادامه داد:‌ در دوره مقدماتی برای صعود به جام جهانی شاید تیم ملی محک خیلی خوبی نخورد و شاید در دو، سه بازی تا اندازه ای عیار تیم ملی مشخص شد و اوج آن را در بازی با کره جنوبی دیدیم که واقعاً حرفی برای گفتن نداشتیم. در بازی الجزایر هم تیم ملی یک نمایش ضعیف داشت. ضمن اینکه الجزایر با تیم اصلی اش بازی نکرد. در مجموع آشفته بازار عجیبی بر تیم ملی حاکم است و همان طور که گفتم هر کسی به دنبال این است تا شرایط خودش را بیشتر در نظر بگیرد تا شرایط تیم ملی و کشور.

قهرهای مهدکودکی گل محمدی ۲ جام را از پرسپولیس گرفت

بازیکن سابق تیم پرسپولیس درباره عملکرد سرخ های پایتخت نیز عنوان کرد: ‌پرسپولیس دو جام را به دلیل قهرهای مهدکودکی گل محمدی از دست داد. می توان گفت نقدهای زیادی به این تیم وارد است و به نحوی مشکلات فنی فراوانی وجود داشت از ساختار بازی گرفته تا بازیکنان بی کیفیت ایرانی و خارجی جذب شده. به هر حال تیم پرسپویس تیم بسیار بزرگ و مردمی و با یک پشتوانه ملی است و قطعاً چنین تیم بزرگی شرایط خاص و مشکلات بسیار بزرگی پیش رو دارد اما معتقدم با قهرهای بچگانه نمی توان شرایط پرسپولیس را پیش برد. بیشتر به نظر می رسید کادر فنی به دنبال این بود که به نحوی جدا از مشکلات داوری که وجود داشت هر موقع که تیم نتیجه نمی گرفت زمین و زمان و عالم و آدم را محکوم کند و درست نبود که مقصر را افراد دیگری معرفی کنند.

کادرفنی پرسپولیس باید تغییر کند

سعدوای بیان کرد:‌ به نظرم سالی که پیش رو است نیز سال بسیار سختی برای پرسپولیس خواهد بود و من فکر می کنم کسانی که از نظر فنی در این تیم مشغول به فعالیت هستند باید جای خود را به آدم های جدید با تفکرات بسیار بزرگ تر بدهند و بتوانند آستانه تحمل بیشتری داشته باشند و هر زمان تیم به نحوی تحت فشار است شرایط را مدیریت کنند. به هر حال با چنین قهرهای بچگانه ای نمی توان پرسپولیس را مدیریت کرد و من فکر می کنم پرسپولیس دو جام را به صورت مستقیم با مقصر بودن همین کادر فنی از دست داد و بعد از چندین سال این استقلال بود که توانست امسال قهرمان شود. با این وجود من فکر می کنم فصل پیش رو اگر تغییرات مناسبی در کادر فنی صورت نگیرد پرسپولیس فصل سختی خواهد داشت زیرا این کادرفنی نمی تواند پاسخگو باشد، البته مدیران قبلی باشگاه نیز مقصر هستند زیرا به خاطر قرارداد سنگینی که مدیران قبلی با کادر فنی فعلی پرسپولیس بسته اند، علی‌رغم گرفتن یک جام، مجبور به ادامه همکاری با گل محمدی و کادرش شده‌اند ولی خیلی زود به این نتیجه خواهند رسید که تغییرات اساسی در کادر فنی الزامیست و بهتر است از همین حالا به این فکر باشند.

مربی سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان همچنین با بیان اینکه صحبت های زیادی درباره تیم فولاد دارم، گفت: حتما در روزهای آینده نیز پیرامون این مسایل صحبت خواهم کرد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.