×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سفیر ژاپن: امیدوارم ما و ایران در جام‌جهانی قطر حضور داشته باشیم

«کازو توشی آیکاوا» سفیر ژاپن در ایران روز چهارشنبه با حضور در ایرنا در خصوص برگزاری المپیک توکیو، اظهار داشت: همانطور که نخست وزیر ژاپن در افتتاحیه آغاز دور جدید پارلمان این کشور سخنرانی کرد، دولت ژاپن قصد دارد تلاش حداکثری خود را به کار گیرد تا المپیک، امسال برگزار شود.

وی در خصوص دیدارش با «سید رضا صالحی‌امیری» رییس کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: روز گذشته با صالحی‌امیری دیدار و در مورد تبادلات ورزشی و همکاری بین دو کشور در خصوص المپیک گفت و گو و تبادل نظر داشتیم. تفاهم‌نامه‌ای نیز در این خصوص امضا شد. 

سفیر ژاپن در ایران افزود: شرایط کرونایی مانع مبادلات مستقیم شده اما سال ۹۶ «کائوری ایچو» کشتی‌گیر زنان ژاپنی به ایران آمد. همچنین در زمینه اسکی نیز مبادلات و همکاری بین دو کشور وجود دارد.

«کائوری ایچو» دارنده چهار مدال طلای بازی‌های المپیک و ۱۰ مدال طلای قهرمانی کشتی زنان جهان به دعوت فدراسیون کشتی در سال ۹۶ برای آموزش زنان کشتی‌گیر کشورمان به ایران سفر کرد. او پرافتخارترین کشتی‌گیر در میان زنان و مردان جهان است.

آیکاوا در پایان گفت: امیدوار هستم که تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و ایران در جام‌جهانی سال آینده میلادی که در قطر برگزار می‌شود، حضور داشته باشند. 

سفیر ژاپن در ایران روز سه شنبه با حضور در محل کمیته ملی المپیک با رییس کمیته ملی المپیک دیدار و گفت و گو کرده بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.