×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
«سلامت و امنیت انسان‌ها بر هر چیزی مقدم است؛ سناریوی تعویق روی میز»

تجارت گردان | «سلامت و امنیت انسان‌ها بر هر چیزی مقدم است؛ سناریوی تعویق روی میز»

متن کامل این پست اینستاگرامی به شرح زیر است:

در راستای حفظ سلامت تمامی افراد دخیل در این رویداد و مشارکت برای مهار کووید-۱۹، هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک اعلام می کند که این نهاد بین المللی برنامه ریزی راهبردی خود را برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو افزایش خواهد داد.

این سناریوها به اصلاح برنامه های عملیاتی موجود برای برگزاری بازی ها در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ مربوط است.

این اقدام میدان دید وسیع تر و بهتری در خصوص تحولات سریع وضعیت بهداشت و سلامت در سرتاسر جهان و البته ژاپن در اختیار ما قرار داده و به عنوان مبنایی برای اتخاذ بهترین تصمیم عمل خواهد کرد؛ تصمیمی که منافع وزرشکاران و تمامی افراد دخیل را تامین می کند.

از سوی دیگر، در ژاپن یعنی جایی که مردم به گرمی از شعله های مشعل المپیک استقبال می کنند، پیشرفت های چشمگیری انجام شده است. این موضوع می تواند اطمینان کمیته بین المللی المپیک را نسبت به میزبانی ژاپنی ها تقویت کند.

از سوی دیگر، افزایش چشمگیر موارد مبتلا به کووید-۱۹ را در کشورهای مختلف در قاره های جهان شاهد هستیم. این موضوع هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک را به این نتیجه رساند که کمیته باید در فرآیند برنامه ریزی سناریو خود، گام بعدی را بردارد.

تعدادی از ورزشگاه های اصلی که برای برگزاری بازی ها ضروری هستند، به طور بالقوه نمی توانند در دسترس باشند. مدیریت کردن میلیون ها اتاق رزرو شده در هتل ها به شدت کار دشواری است و تقویم بین المللی ورزش برای دست کم ۳۳ رشته المپیکی باید تطبیق پیدا کنند. این تنها بخشی از چندین و چند چالش پیش رو است.

بنابراین، علاوه بر مطالعه و بررسی سناریوهای مختلف، رسیدگی به این چالش ها نیازمند تعهد و مشارکت کامل کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۰، مقامات ژاپن و کلیه فدراسیون های بین المللی و کمیته های ملی المپیک است.

ضمن اینکه چنین کاری به تعهد و مشارکت پوشش دهندگان دارای حق پخش و حامیان مالی ما نیازمند است.

با عنایت به این روحیه تعهد مشترک ذینفعان و با توجه به شرایط رو به وخامت جهان، هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (امروز دوشنبه) گام بعدی را در راستای برنامه ریزی سناریوی خود برمی دارد.

این نهاد جهانی همچنین با همکاری و مشارکت تمام و کمال با کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مقامات ژاپن و فرمانداری کلان شهر توکیو بررسی موشکافانه خود را در جهت تکمیل ارزیابی تحولات سریع شرایط سلامت جامعه جهانی و آثار آن بر بازی های المپیک از جمله سناریوی تعویق آغاز می کند.

کمیته بین المللی المپیک اطمینان دارد که طی چهار هفته آتی بررسی های خود را به سرانجام خواهد رساند و از همبستگی و مشارکت کمیته های ملی المپیک و فدراسیون های بین المللی در حمایت از ورزشکاران و مطابقت با برنامه ریزی بازی ها، بی نهایت قدردانی می کند.

هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک تاکید کرد که لغو المپیک توکیو هیچ مشکلی را حل نکرده و به هیچکس کمکی نمی کند، بنابراین گزینه لغو در دستور کار نیست.

پس از نشست هیات اجرایی، «توماس باخ» طی نامه ای به جامعه ورزشکاران جهان توضیحاتی را در خصوص رویکرد کمیته بین المللی المپیک فراهم کرد.

باخ در نامه خود بار دیگر تاکید کرده است که حفظ سلامت تمام افراد دخیل و مشارکت برای مهار ویروس کرونا اصل بنیادی است.

در این نامه آمده است: زندگی انسان ها بر هر چیزی مقدم است از جمله برگزاری المپیک. کمیته بین المللی المپیک می خواهد بخشی از راه حل باشد. بنابراین این موضوع را اصل اولیه خود قرار داده ایم.
آرزو دارم و همگی برای تحقق این آرزو تلاش می کنیم تا امیدی که این تعداد از ورزشکار، کمیته ملی المپیک و فدراسیون بین المللی از پنج قاره جهان آن را ابراز کرده اند، محقق شود: و آن این است که در انتهای این تونل تاریک که همگی با هم و بدون آگاهی از عمق آن، در حال پیمودنش هستیم، شعله های المپیک نوری باشد که در انتها انتظار ما را می کشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.