×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
سناریوهای بدبینانه تامین آب تهران/ ۴۵ درصد آب شرب پایتخت از چاه‌ها تامین می‌شود

محسن اردکانی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به سناریوهای بدبینانه برای تامین آب تهران در تابستان سال جاری اظهار داشت: همیشه فرض ما بر این است که حالت بدبینانه رخ دهد، با همین فرض هم برنامه‌هایی در دست اقدام داریم که جای نگرانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه قطعی و جیره‌بندی آب تهران در دستور کار قرار ندارد، افزود: مردم همراهی می‌کنند، جای نگرانی نیست و آب مورد نیاز مردم با رعایت صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در تابستان تامین خواهد شد. ضمن اینکه اگر مشترکینی که بیش از الگوی مصرف که ۱۴ متر مکعب بر ثانیه مصرف آب شرب دارند به زیر الگوی مصرف بیایند، هیچ نگرانی بابت تامین آب نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره تعرفه‌ها نیز بیان داشت: نرخ تعرفه‌ها طبق قانون خواهد بود طبعا برای پرمصرف و بدمصرف‌ها که بالای دو برابر الگو یعنی ۲۸ میلیون متر مکعب مصرف دارند افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵ درصد از مشترکین بدمصرف هستند یعنی بالای دو برابر الگو آب مصرف می‌کنند که این ۵درصد؛ ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. 

اردکانی درباره میزان مصرف آب از چاه‌ها گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد آب مورد نیاز شرب تهران از چاه‌ها و ۵۵ درصد از سدها تامین می‌شود، در تابستان این نسبت تغییر کرده و استفاده از آب سطحی افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره کیفیت آب نیز خاطرنشان کرد: کیفیت آب خط قرمز است هر آبی که در شبکه‌های توزیع شهر وارد می‌شود کیفیت و استاندارد لازم را دارد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.