×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سهم ۳۳.۲ درصدی گروه فولاد مبارکه در رشد ۸.۸ درصدی تولید فولاد ایران

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایراسین، غلامرضا سلیمی معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، گفت: گزارش انجمن جهانی فولاد از تولید ماه می ۲۰۲۳ میلادی (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲) حاکی از آن است که علی‌رغم کاهش ۵.۱ درصدی تولید جهانی فولاد، تولید فولاد کشورمان رشد ۸.۸ درصدی را تجربه کرده است.

سلیمی با بیان اینکه طی پنج‌ماهه نخست سال جاری میلادی (از اواسط دی‌ماه ۱۴۰۱ تا اواسط خردادماه ۱۴۰۲)، ایران درمجموع ۱۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۲.۲ درصد افزایش داشته است، در خصوص نقش‌آفرینی گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) در این افزایش تولید تصریح کرد:‌ تولید گروه فولاد مبارکه در این پنج ماه به ۴ میلیون و ۳۱۲ هزار تن رسیده است که این میزان تولید ۳۳.۲ درصد کل فولاد کشور را شامل می‌شود.

به گفته معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه در ماه می سال جاری نیز با رشد ۱.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و ۵۶ هزار تن افزایش یافته است و همین امر با تلاش سایر فولادسازان کشور شرایطی را فراهم کرد که ایران در ماهِ می، بعد از کره جنوبی به رتبه هفتم رنکینگ تولیدکنندگان جهانی فولاد صعود کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: با حماسه‌آفرینی‌های گروه فولاد مبارکه و رکوردهای روزانه و ماهانه‌ای که در این گروه طی سال ۱۴۰۱ و سه ماه اول سال ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است، شاهد این هستیم که ایران درمجموع پنج‌ماهه همچنان جایگاه خود را در رده دهم حفظ کرده است.

سلیمی در ادامه سخنان خود از استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در گروه فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد تولید در گروه فولاد مبارکه یاد و تصریح کرد: در فرهنگ سازمانی فولاد مبارکه از کارکنان به‌عنوان سرمایه‌های اصلی سازمان یاد شده است؛ به همین سبب مدیران و کارکنان، علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌ها، در هر جایگاهی با درک صحیح از اهداف و نیاز کشور به تولید روزافزون، صادقانه در مسیر تحقق اهداف تلاش می‌کنند.

بنابر اظهارات معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، مدیریت شرکت با آگاهی از اینکه خطوط تولید در گروه فولاد مبارکه مانند سال‌های گذشته در فصول گرم و سرد سال با محدودیت مصرف برق و گاز مواجه می‌شود، برنامه تولید و تعمیرات اساسی خطوط خود را متناسب با این شرایط طراحی کرده و خوشبختانه در همین شرایط سخت نیز رشد تولید و ارزش‌افزوده اقتصادی برای کشور به ارمغان آورده است.

گفتنی است به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و به نقل از انجمن جهانی فولاد (World Steel Association)، ۶۳ کشور فولادساز جهان طی ماه می ۲۰۲۳ میلادی،۱۶۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵.۱ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۳ میلادی، ۷۸۶ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که این میزان حاکی از کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۳ میلادی، چین با تولید ۴۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (رشد ۱.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۵.۷ درصدی)، ژاپن با تولید ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۵.۳ درصدی)، آمریکا با تولید ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (افت ۳.۴ درصدی) و روسیه با تولید ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (رشد ۱.۹ درصدی) طی پنج‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه‌های دوم تا پنجم جای گرفتند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۰.۴ درصدی)، آلمان با تولید ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (افت ۴.۷ درصدی)، برزیل با تولید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افت ۸.۱ درصدی)، ترکیه (کاهش ۱۹.۱ درصدی) و ایران (رشد ۲.۲ درصدی) نیز با تولید ۱۳ میلیون تن فولاد خام در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.