×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | سه شرکت خصوصی وارد کننده ذرت آلوده بود/ همه باید تابع قانون باشند

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایسنا،نیره پیروزبخت – رئیس سازمان استاندارد – با اشاره به توقف و ترخیص نشدن ذرت‌های آلوده در گمرک بندر امام اظهار کرد: در سال ۱۳۹۵، حدود ۱۲۰ هزار تن ذرت وارد بندر امام شد که با کنترل و انجام آزمایشهای متعدد، وجود سم آفلاتوکسین بالای این محموله به اثبات کارشناسان استاندارد رسید و گواهی انطباق برای این محموله صادر نشد.

وی افزود: پس از سه سال ممانعت و تحمل فشارهای زیاد از سوی افراد سودجو، رئیس‌جمهوری دستور توقف واردات ذرت‌های آلوده به کشور و برخورد قضایی با متخلفان را صادر کرد.

حمید ورناصری – مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام – در این باره به ایسنا گفت: وارد کنندگان ذرت‌های آلوده که چند سال پیش اقدام به این کار کرده بودند، سه شرکت بخش خصوصی بودند و این مسئله هیچ ارتباطی به بخش خصوصی ندارد.

وی تاکید کرد: همه وارد کنندگان مکلف هستند، بر اساس استانداردهای اعلامی سازمان دامپزشکی و سازمان ملی استاندارد محصولات و کالاهای خود را وارد کشور کنند و چنین ضوابطی در همه دنیا وجود دارد.

ور ناصری گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان بخش حاکمیتی و دولتی وظیفه تامین نهاده‌های تولید و پشتیبانی از بخش دام و طیور کشور را بر عهده دارد که تا کنون وظایف خود را که در اساسنامه شرکت آمده رعایت کرده است، اما این شرکت اطلاعات بیشتری درباره واردکنندگان ذرت آلوده ندارد، زیرا در زمینه صدور مجوز واردات یا صدور گواهی‌های بهداشتی وظیفه‌ای برعهده ندارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.