×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سودهی ۵ برابری پتروپالایشگاه‌ها / نقش پترو پالایشگاه‌ها در افزایش صادرات

تجارت گردان | سودهی ۵ برابری پتروپالایشگاه‌ها / نقش پترو پالایشگاه‌ها در افزایش صادرات

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، از ابتدای سال ۹۸ طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های کشور در مجلس شورای اسلامی مطرح و قرار شد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ظرفیت پتروپالایشگاه‌های کشور افزایش یابد.

افزایش واحد‌های پتروپالایشگاه نقش مهمی در کمرنگ کردن اثرات تحریم دارد و می‌تواند زمینه صادرات و افزایش درآمد‌های ارزی کشور را به دنبال داشته باشد.

میلاد احمدی کارشناس حوزه انرژی در گفت و گو با  خبرگزاری میزان با اشاره به ساخت پتروپالایشگاه در کشور اظهار کرد: پتروپالایشگاه‌ نوع جدیدی از پالایش نفت خام است که در آن هدف تنها تولید سوخت مایع نیست بلکه خوراک فرآورده‌های پلمیری نیز تامین می‌شود.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: مجتمع‌های پترو پالایش واحد‌های فرآیندی متعددی را شامل می‌شود که در آن نفت با عبور از آن به محصولات سوختی و پایه پتروشیمی تبدیل می‌شود.

وی افزود: تولید همزمان سوخت مایع و سایر محصولات پتروشیمی نیازمند استفاده از تکنولوژی خاصی در واحد‌های پترو پالایشگاهی است.

احمدی ابراز کرد: زمان ساخت یک پتروپالایشگاه نسبت پالایشگاه‌های معمولی بیشتر است با این وجود سود بیشتر و به تبع آن درآمد بالای آن ساخت پتروپالایشگاه‌ها را توجیه می‌کند.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: تجمع فعالیت‌ها در پتروپالایشگاه‌ها با اشتراک گذاری جریان مواد و نیروی انسانی باعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

احمدی تصریح کرد: سود مناسب واحد‌های پترو پالایشگاه‌ها حدود تا ۲ تا سه برابر سایر پالایشگاه‌هاست که این موضوع می‌تواند مشوق مناسبی برای سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی باشد.

وی ادامه داد: خام فروشی علاوه بر خسارت‌های سنگینی که به اقتصاد انرژی وارد می کند، کشور را در مقابل تحریم‌ها آسیب پذیر خواهد کرد.

این کارشناس انرژی تصریح کرد: پترو پالایشگاه‌ها با ایجاد ارزش افزوده می‌توانند مانع از خروج سرمایه برای کالا‌های وارداتی شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.