×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سکه طلا بیش از ۸ میلیون تومان حباب دارد

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت بازار طلا و سکه، گفت: به دلیل اتفاقات سیاسی منطقه به ویژه مسائل خاورمیانه و افزایش تقاضا در بازارهای جهانی، قیمت جهانی طلا به رقم بی‌سابقه ۲۲۸۰ دلار رسیده که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران ادامه داد: به جز تحولات سیاسی خاورمیانه، احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا یکی از عواملی است که قیمت انس جهانی را با افزایش همراه کرده است؛ بنابراین دو عامل مسائل سیاسی و بحران خاورمیانه و احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا موجب افزایش تقاضا خرید طلا در بازارهای جهانی شده است.

وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز نرخ ارز با نوسانات افزایشی همراه بود و قیمت دلار تا ۶۳ هزار تومان نیز رشد داشت، بنابراین دو عامل قیمت جهانی و نرخ ارز موجب شد که قیمت طلا و سکه سیر صعودی پیدا کند.

کشتی آرای با بیان اینکه زمانیکه در بازار این نوسانات ایجاد می‌شود، تقاضا برای خرید افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: ما در چند روز گذشته شاهد افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه بودیم؛ پیش از عید واگذاری سکه موجب شده بود که حباب سکه با کاهش همراه باشد اما مجددا با افزایش تقاضا، حباب سکه هم در حال رشد است.

نماینده کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران افزود: در حال حاضر حباب سکه بیش از ۸ میلیون تومان است و قیمت سکه برای نخستین بار به ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، بهای یک مثقال طلای آب شده -که مبنای معاملات طلا است- در حال حاضر ۱۵ میلیون تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۳ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان معامله می‌شود./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.