×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سیاست جدید بانک مرکزی شرایط بورس را بهبود می‌بخشد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایبِنا، با چراغ سبز بانک مرکزی ایران، سقف صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر درآمد ثابت از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و دلیل آن چنین عنوان شد که به منظور تقویت بازار سرمایه و نیز ارتقای نقش بانک‌ها در اطمینان‌بخشی به فعالیت سرمایه‌گذاران در آن بازار، بانک مرکزی افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت را تا مبلغ سی هزار میلیارد تومان بلامانع می‌داند. اما این اقدام روی نمایشگر قرمز بورس چه تاثیری می‌گذارد؟ بسیاری از کارشناسان معتقدند با این کار، تسهیلات بهتری برای سرمایه‌گذاران در بورس قرار می‌گیرد.

علی خسرو شاهی، اقتصاددان در گفتگو با ایبِنا با ابراز امیدواری نسبت به این اقدام بانک مرکزی گفت: هرچه تقاضای واقعی در بازار سرمایه تقویت شود، به بهبود شرایط معاملاتی و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران کمک می‌کند.

وی یادآور شد: در مدت اخیر کمی بی اعتمادی و ترس بین سرمایه‌گذاران و سهامداران شکل گرفته بود که باعث می‌شد سهامشان را به هر قیمتی بفروشند و از این طریق با افزایش عرضه روبرو شده بودیم.

خسروشاهی اضافه کرد: تصمیم اخیر بانک مرکزی روی اعطای مجور افزایش سقف صندوق‌های تحت مدیریت شرکت‌های تامین سرمایه وابسته به بانک‌ها به این موضوع کمک می‌کند که تقاضای خیلی خوبی در بازار سرمایه وارد شود و از آن طرف سرمایه ‌گذاران و مردم هم امیدوار باشند که با ورود این بخش از منابع بازار سرمایه، گشایشی در روند شاخص بورس داشته باشیم.

این اقتصاددان درباره تاثیر اقدام جدید بانک مرکزی برای افزایش سقف سرمایه‌گذاری در سهام صندوق‌های ثابت و سهامی هم گفت: درست و غلط بودن این امر را خود سیاست‌گذار می‌داند، اما آنچه نظر شخصی من به عنوان کارشناس است، این است که این امر باعث تقویت طرف تقاضا شده و به موجب آن باعث جلب اعتماد و اطمینان سرمایه‌گذاران خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.