×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سیر تا پیاز پارک‌های حاشیه‌ای موتور سیکلت/نیم ساعت اول رایگان است/ جریمه ۲۰ هزار تومانی راهور صحت ندارد

تجارت گردان | سیر تا پیاز پارک‌های حاشیه‌ای موتور سیکلت/نیم ساعت اول رایگان است/ جریمه ۲۰ هزار تومانی راهور صحت ندارد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سعید ارونقی معاون حمل و نقل منطقه ۱۲ در گفتگو با خبرگزاری میزان، با اشاره به طرح اجرا شده در برخی مناطق تهران در خصوص ساماندهی پارک حاشیه‌ای موتور سیکلت، گفت: واگذاری مسئولیت نظم دهی به پارک حاشیه‌ای موتور سیکلت به پیمانکار در راستای بی نظمی‌های بسیاری بود که برای حمل و نقل شهری نیز مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده بود.


وی با تاکید بر اینکه با همراهی معاونت حمل و نقل ترافیک در مناطق ۱۱ و ۱۲ تهران مکان‌های مجاز پارک موتور سیکلت شناسایی شد، افزود: با تعرفه شورای اسلامی شهر تهران پیمانکاران مجاز به دریافت وجوه از شهروندان هستند.

ارونقی در پاسخ به این سوال که آیا دریافت ۲ هزار تومان در بدو پارک موتور سیکلت از شهروندان از سوی پارکبان ها  قانونی است یا خیر، تصریح کرد: مبنای قرارداد این عدد نیست البته که ارقام متفاوت است و طبق توافق صورت گرفته نیم ساعت اول رایگان در نظر گرفته شده است.


معاون حمل و نقل منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه هدف گذاری قرارداد این گونه بوده که طبق مزایده عمومی برخی مکان‌های مناطق ۱۱ و ۱۲ شهر تهران تحت بهره برداری اولیه قرار بگیرند، افزود: البته که اجرای این طرح مشکلات بسیاری داشته که به زودی در قرارد داد بعدی که ظرف یک تا دو ماه آینده منعقد می‌شود رفع خواهد شد.


ارونقی با تاکید بر اینکه پلیس راهور در اجرای طرح حاشیه‌ای موتور سیکلت نقش همراه را داشته و با پارک‌های غیرمجاز موتور برخورد می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی از مناطق تهران از جمله خیام در هر ساعت ۲۱ هزار سفر موتور سیکلیت رخ می‌دهد لازم بود ساماندهی به پارک‌های حاشیه‌ای داده شود.

شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح پارک حاشیه ای موتور سیکلت


وی با بیان اینکه قرار داد مذکور فاز‌های اولیه خود را طی می‌کند، گفت: نقاط ضعف و قوت شناسایی شده و مکاتباتی نیز برای اصلاح آن در نظر گرفته شده است.


ارونقی همچنین از ارزیابی مجدد نرخ‌های پارک حاشیه‌ای موتور سیکلت خبر داد و افزود: موتور مخاطرات مختلفی از جمله ترافیکی مانند بی نظمی‌ها و مخاطره انتظامی دارد از این رو باید متولی برای پارک‌های حاشیه آن در نظر گرفته شود.


وی با بیان اینکه تلاش بر این بوده که در موضوع پارک‌های حاشیه‌ای موتور سیکلت وجه نقد را حذف کنیم، گفت: در ماه‌های آینده با برگزاری مزایده عمومی قرار داد جدید منعقد می‌شود.


ارونقی با تاکید بر اینکه مردم در صورت بروز مشکلی در پارک‌های حاشیه‌ای می‌توانند مراتب شکایات خود را با سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ در جریان بگذارند، افزود: بار‌ها پیمانکار را به دلیل شکایت‌ها جریمه کرده ایم.


معاون حمل و نقل منطقه ۱۲ تهران با اشاره به تدوین لایحه‌ای در خصوص ساماندهی پارک حاشیه ای، تصریح کرد: تلاش بر این است نقاط ضعف از بین رفته و نقاط قوت تقویت شود.


ارونقی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا جریمه ۲۰ هزار تومانی عدم پرداخت هزینه پارک حاشیه‌ای از سوی پلیس راهور صحت دارد یا خیر، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و به طور حتم ارایه مستندات در این رابطه به جریمه پیمانکار منتج می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.