×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سیمان، کاشی و سرامیک رایگان برای پروژه مسکن محرومان

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح ضمن بازدید از کارخانه های کاشی و از زیرمجموعه های هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا وابسته به بنیاد مستضعفان  با اشاره به میزان تولیدات این صنعت در کشور افزود: ایران در جایگاه هشتم تولید این صنعت در جهان قرار دارد و با توجه به فراوانی انواع خاک به عنوان مواد اولیه مورد نیاز تولید کاشی و سرامیک، تمرکز بر روی این صنعت توانسته، مانع خام فروشی مواد اولیه در کشور شود.
فتاح با بیان اینکه اکنون دو کارخانه در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، در این صنعت حضور دارند، گفت: این دو شرکت که از جمله شرکت های فعال در بازار سرمایه محسوب می شوند و مردم، بخشی از سهام این شرکت ها را در اختیار دارند، سالانه بالغ بر ۱۳ میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک و همچنین سه هزار تن چینی بهداشتی تولید می کنند و تولیدات این دو کارخانه توانسته پنج درصد نیاز کشور را در این حوزه تامین کند.
وی گفت: این صنعت علاوه بر جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه، ارزآوری خوبی برای کشور دارد و کارخانه های کاشی بنیاد مستضعفان سالانه نزدیک به ۶۰ درصد تولیدات خود را به کشورهای دیگر صادر می کنند که ارزش این صادرات معادل ۲۰ میلیون دلار برآورد می شود.
فتاح افزود: علاوه بر این موارد، فعالیت دو شرکت کاشی و سرامیک سازی وابسته بنیاد مستضعفان، اشتغالزایی برای بیش از یکهزار و ۵۰ نفر نیروی متخصص و کارگر را به شکل مستقیم فراهم کرده و این شرکت ها با طرح های توسعه ای خود، این قابلیت را دارند که اشتغالزایی بیشتری را برای متخصصان و کارگران ایجاد کنند.
رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به طرح های توسعه ای این دو کارخانه گفت: بهره برداری از پروژه های توسعه ای این دو واحد امسال و سال آینده به اتمام می رسد و پنج میلیون متر مربع به ظرفیت تولید کشور در این صنعت اضافه خواهد شد و اشتغال زایی بیشتری برای متخصصان و کارگران فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، رییس بنیاد مستضعفان تیرماه امسال گفته بود، این نهاد سیاست توسعه فعالیت‌های خود را در زمینه محرومیت‌زدایی و کمک به معیشت مردم دنبال می کند و می‌تواند زمین، سیمان، میلگرد و کاشی رایگان را برای ساخت مسکن تامین کند و با تحقق این مهم بار دولت در تولید مسکن تا حدودی کاهش خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.