×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شاخص بورس در مسیر صعود ماند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۶۹۷ واحد افزایش به ۹۶ هزار و ۵۱۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با  یک هزار و ۱۳۴ واحد رشد به ۶۴ هزار و ۵۲۳ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با پنج هزار و ۵۶۷ واحد افزایش به رقم ۳۷۴ هزار و ۴۰۵ واحد رسید، شاخص بازار اول دو هزار و ۸۰۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۹ هزار و ۲۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۰۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۶۷ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۲۳۰ واحد، گروه مپنا (سهامی عام)(رمپنا) با ۲۰۲، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱۳۴ واحد،  بانک ملت (وبملت) با ۱۲۱ واحد و مخابرات ایران (اخابر) با ۱۲۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۴۰ واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۳۵ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۲۷ واحد و پتروشیمی فناوران (شنفن) با ۲۶ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، بانک اقتصاد نوین، سایپا، ایران خودرو، ماشین سازی اراک و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۷۵ میلیون و ۱۳۷ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۸ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۱۳۱  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۷۰۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۱۱ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بیمه کوثر (کوثر)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، تولید برق عسلویه (مپنا) و پالایش نفت شیراز (شراز) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

علاوه براین قاسم ایران (قاسم)، اعتباری ملل (وملل)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.