×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شاخص بورس سبزپوش شد

معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۷۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۶۵ هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با یک هزار و ۲۸۶ واحد افزایش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۲۲۳ واحد افزایش به ۴۲۶ هزار و ۵۸۴ واحد و شاخص قیمت با ۷۴۹ واحد رشد به ۲۶۱ هزار و ۱۸۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۳۷۰ واحد و شاخص بازار دوم، چهار هزار و ۳۶۱ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۸۳۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۸۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۴۱۱ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۷۰ واحد، پتروشیمی مبین (مبین) با ۳۴۲ واحد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۱۸۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا) با ۱۴۷ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۰۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۰۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۸۷ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۱۶۲ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۴۲ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۲۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، داده گستر عصر نوین – های وب (های وب) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۷ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۷۳۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۷ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۶۶ هزار و ۶۸۸ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، سیمان ساوه (ساوه)، بهمن دیزل (خدیزل) و صنایع مادیران (مادیرا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.