×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شاخص بورس هفته را با کاهش آغاز کرد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازایسنا، در اولین روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۳۴۹ واحد افت کرد و به رقم ۳۰۳ هزار و ۴۵۸ رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با افت ۶۵۷ واحد تا رقم ۸۰ هزار و ۱۶۶ پایین رفت.

شاخص آزاد شناور با ۲۲۸۹ واحد کاهش تا رقم ۳۴۴ هزار و ۹۰ واحدی پایین رفت و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۷۲۳ و ۴۷۰۵ واحد افت کردند.

امروز نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بیش از ۲۹۳ واحد در شاخص‌های بازار تاثیر کاهنده داشت و پس از آن پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص‌های بازار داشتند.

سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، پتروشیمی جم و سرمایه‌گذاری صدر تامین هر کدام به ترتیب ۶۸، ۴۱ و ۴۰ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۵۲ میلیارد تومان دست به دست شد و این گروه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در عین حال بیشتر سهم‌های این گروه با کاهش قیمت رو به رو شدند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد بودیم که نمادهای پر معامله‌ای همچون ایران خودرو و سایپا در شاخص‌های بازار تاثیر  کاهنده داشتند و بیشتر نمادهای این گروه نیز روند کاهشی قیمت را ادامه دادند. اما این گروه از نظر ارزش معاملات پس از شیمیایی‌ها در رتبه دوم قرار گرفت.

در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز شاهد افت قیمت بیشتر سهم‌ها بودیم. این گروه پس از گروه‌های شیمیایی، خودرویی و فلزات اساسی، در رتبه چهارم از نظر ارزش معاملات قرار گرفت.

امروز در بورس تهران ۱۶۱ سهم با رشد و ۱۹۰ سهم با افت قیمت رو به رو شدند. در فرابورس ایران نیز تعداد نمادهای مثبت به ۱۰۰ و تعداد نمادهای منفی به ۹۷ رسید.

ارزش کل معاملات بورس به رقم ۱۰۱۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۲.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد  معاملات این بازار به عدد ۲۷۸ هزار و ۹۲۰ رسید.

آیفکس نیز پس از فراز و نشیب‌ها در نهایت تنها ۰.۰۵ واحد کاهش یافت و در تراز ۳۷۸۳ واحدی ماند. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۵۳۳ میلیارد تومان تجربه کرد و حجم معاملات از رقم ۸۰۹.۶ میلیون سهم و اوراق مالی گذشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.