×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شاخص کل بورس بازهم کاهش یافت

امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۵۷۹ واحدی معادل ۲.۱۶ درصد به رقم ۲۹۸ هزار و ۱۱۹ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۶۹۰۸ واحدی، عدد ۳۱۷ هزار و ۶۶  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۳۳۶ واحدی به رقم ۱۹۹ هزار و ۱۶ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۳۱۱۶۷ واحد کاهش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۴۱۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۲۴۶۸ واحد کاهش به رقم ۹۱۲ هزار و ۴۶۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۴۴۵۹۱ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۶۷ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، فارس، نوری، شپدیس و پارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی بموتو، قرن  و رکیش تاثیر مثبتی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۴۲۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۸ هزار و ۵۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۷ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خلنت(لنت‌ ترمزایران‌) با ۴.۲۸  درصد رشد و پس از آن، نمادهای بموتو، کپارس، کسرام و لابسا بود. همچنین نماد معاملاتی ستران(سیمان‌ تهران‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شیراز، خراسان ، غاذر و پسهند قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.