×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شاخص کل بورس بر فراز قله ۷۰۸ هزار واحدی

تجارت گردان | شاخص کل بورس بر فراز قله ۷۰۸ هزار واحدی

هاشم ذوالفقاری  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به روند معاملات بورس در ماه فروردین گفت: در نخستین ماه از سال ٩٩ گروه بانکی‌ها نسبت به سایر گروه‌ها روند خوبی را در پیش گرفتند و حدود ۴٠ درصد رشد را تجربه کردند.

وی با بیان اینکه اکنون اقبال بازار به سمت گروه پالایشی‌ها است، ادامه داد: علت این موضوع ناشی از صندوق‌های قابل معامله‌ای است که دولت می‌خواهد با ٢٠ درصد تخفیف در بازار عرضه کند به همین دلیل تا قبل از عرضه، قیمت ها بالا خواهد رفت.

ذوالفقاری با بیان اینکه گزارش شرکت‌های بزرگ در فروردین ماه به دلیل کرونا و وضعیت قیمت‌های جهانی تا حدودی ضعیف خواهد بود، گفت: بازار سرمایه از ١٠ تا ١۵ روز آینده وارد فاز اصلاحی می‌شود و تا چند روز روند آن منفی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون دولت به دنبال ورود نقدینگی به بازار سرمایه است، اظهار داشت: با توجه به اینکه دیگر بازارهای موازی با بورس تورم زا هستند بنابراین دست دولت در این بازارها بسته است و نمی‌تواند اقدام چندانی را در راستای عرضه و تامین مالی از طریق آنها را انجام دهد.

وی به عرضه شستا در بورس اشاره کرد و گفت: دولت چندین شرکت بزرگ دولتی را مانند شستا با میزانی مشخص که به لحاظ مدیریتی با مشکل مواجه نشود در بورس عرضه کرد تا از این طریق علاوه بر تسویه بدهی و معوقات خود با پیمانکاران، زمینه کنترل تورم را فراهم کند.

ذوالفقاری با تاکید بر اینکه ورود پول به بازار نشان‌دهنده ادامه رشد بازار است، افزود: میزان و زمان دقیق این رشد مشخص نیست اما تا زمانی که بازار موازی از رکود خارج نشود بازار سرمایه به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

این در حالی است که روز دوشنبه یکم اسفندماه بورس اوراق بهادار تهران برخلاف بورس‌های دنیا که این روزها روند نزولی پیدا کرده‌اند، روند رو به رشد و حتی رکورد شکنی در پیش گرفته است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه با افزایش ۱۸۴۴۶ واحد به رکورد جدیدی دست یافت و به رقم ۷۰۸ هزار و ۴۸۲ واحد رسید و برای اولین بار وارد کانال ۷۰۰ هزار تایی شد و از ان هم گذر کرد..

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۴۱۳۴ واحد به رقم ۲۴۲ هزار و ۲۴۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۲۶۶۲ تریلیون تومان رسید.

معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران نیز ۷٫۳ میلیارد ورقه سهم،‌حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب ۱٫۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۷۷۴۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته برخی کارشناسان رشد شاخص بورس را به دلیل افزایش نرخ ارز حبابی می‌دانند و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند با دقت و با مشورت وارد بازار سرمایه شده و ابتدا از خرید سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری شروع کنند تا دچار زیان نشوند.

از طرفی نگاه به ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران نشان می‌دهد حدود ۱۳ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان معامله در بورس تهران و فرابورس ایران انجام شده است  که این مقدار نقدینگی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی فراهم شده است.

همچنین برنامه‌های عرضه اولیه سهام شرکت‌های بزرگ مانند شستا و صندوق‌های سرمایه‌گذاری باعث روی آوردن مردم به بورس شده است.

دیروز دوشنبه  در بورس تهران، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۴۹۱۵ واحد رشد کرده و به رقم ۱۸۸ هزار و ۷۷۱ واحد رسید.

همچنین شاخص قیمت با معیار هموزن با افزایش ۲۷۵۱ واحد به رقم ۱۶۱ هزار و ۷۱ واحد رسید.شاخص آزاد شناور با افزایش ۲۰ هزار و ۳۸۹ واحد به رقم ۸۹۷ هزار و ۳۷۳ واحد رسید.شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۱۳ هزار و ۲۱۲ واحد به رقم ۴۹۹ هزار و ۵۱۴ واحد رسید.شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۳۸ هزار و ۴۷۹ واحد به رقم بی‌سابقه یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۵۸۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس ایران شاخص کل ۱۵۳ واحد رشد کرده و به رقم ۸ هزار و ۷۳۶ واحد رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.