×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شبکه برق پایتخت کاملا پایدار است

تجارت گردان | شبکه برق پایتخت کاملا پایدار است

مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری وزارت نیرو در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خاموشی‌های پایتخت در روزهای اخیر گفت: متأسفانه به دنبال برودت هوا در کشور در روزهای اخیر ما محدویت استفاده از گاز در بخش نیروگاهی  را داشتیم که برای پایداری شبکه برق مجبور شدیم به برخی از نقاط خاموشی دهیم.

او ادامه داد: خوشبختانه امروز در بخش نیروگاهی و تأمین برق هیچگونه مشکلی چه در پایتخت و حتی کشور گزارش نشده است و در حال حاضر شرایط عادی و مطلوبی گزارش شده است.

معاون راهبری وزارت نیرو با بیان این که در این شرایط نیروگاه‌ها باید از سوخت مایع استفاده کنند، اضافه کرد: با توجه به مشکلات تأمین سوخت در مناطق سردسیر و برفی کشور، از هموطنان انتظار داریم به طور جدی نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا به زودی خاموشی‌های اعمال شده برطرف شود.

رجبی مشهدی با تأکید بر ضرورت کاهش مصرف برق و گاز اظهار کرد: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدر رفتن انرژی، راهکار‌های ساده و بدون هزینه برای عبور از این شرایط است. 

او با بیان این که مجبور به اعمال خاموشی‌های ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها در کشور شدیم، تأکید کرد: در واقع قطع شدن شبکه برق در برخی از مناطق پایتخت در جهت پایدار نگه داشتن شبکه برق بسیار ضروری بوده و در صورتی که مردم به ویژه در مناطق گرمسیر، میزان مصرف برق و گاز خود را حدود ۱۰ درصد کاهش ندهند، ممکن است این روند دوباره اجرایی شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.