×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شرایط اعزام مشمولان غایب وظیفه عمومی/ تعیین تکلیف نحوه تسویه بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی

تجارت گردان | شرایط اعزام مشمولان غایب وظیفه عمومی/ تعیین تکلیف نحوه تسویه بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، علی اصغر یوسف نژاد، نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه  در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،  در تشریح مصوبات امروز این کمیسیون گفت: نمایندگان دولت را مکلف کردند تا اقساط باقیمانده جریمه غیبت از خدمت وظیفه عمومی افرادی را که تا پایان سال ۱۳۹۷ متقاضی پرداخت اقساطی این جریمه‌ها بوده‌اند و موفق به پرداخت آن در سال ۹۸ نشده‌اند، وصول و به حساب خزانه واریز نماید.

او ادامه داد: افرادی که تا پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به تسویه اقساط خود اقدام نکنند، مشمول غایب محسوب و به خدمت وظیفه اعزام می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق افزود: همچنین در ادامه الحاق بند‌هایی به تبصره ۱۱ لایحه بودجه، با توجه به ماده ۲۳ قانون شورای حل اختلاف، اعتبار درآمد هزینه‌ای منظور شده شورای مذکور در لایحه سال ۱۳۹۹ ذیل ردیف ۱۰۸۱۹ درآمد منظور می‌شود.

یوسف نژاد گفت: در اجرای ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات مصوب ۸ اسفند ۱۳۹۸ تخلفات و جریمه‌های رانندگی بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از طریق پیامک به مالکان خودرو‌ها اعلام می‌شود.

او بیان کرد: در همین راستا اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند که اپراتور‌های تلفن همراه با درج هزینه پیامک‌ها در قبوض تلفن همراه مالکان وسیله نقلیه، مبالغ مربوط را از آن‌ها دریافت کنند.

تسهیل در پرداخت عوارض خروج از کشور ورزشکاران ملی

عضو هیئت رئیسه مجلس توضیح داد: با توجه به اینکه کسب سهمیه حضور تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران در آوردگاه‌های جهانی مانند المپیک و پاراالمپیک سال ۲۰۲۰ ژاپن، نیاز به اعزام‌های مکرر به کشور‌های خارجی و در نتیجه پرداخت عوارض خروج دارد، نمایندگان مصوب کردند ورزشکاران تیم‌های ملی که با مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شوند، برای هر مرحله خروج، عوارض مرحله اول را برایشان محاسبه شود.

تعیین تکلیف چگونگی تسویه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی

یوسف نژاد در ادامه تشریح مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: طبق قانون، دولت مکلف است جهت رد بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی، پس از اقدام لازم در اجرای جزء (۱-۲) بند «و» تبصره ۵ این قانون نسبت به تأدیه بدهی‌ها در سقف ۵۰۰ هزار میلیارد ریال با احتساب عملکرد جزء مذکور در مقاطع سه ماهه، از راه‌های مختلف به ویژه راه‌های بیان شده نمایندگان بدهی‌هایش را تا پایان سال‌های ۹۰ و ۹۱ مرتفع کند.

او در توضیح راه‌های تسویه بدهی‌ها گفت: مصوب شد تا دولت با ارائه حق الامتیاز و واگذاری سهام و حقوق مالکانه ناشی از آن که به تایید هیئت وزیران می‌رسد، در چارچوب قوانین و مقررات پس از محاسبات دقیق کارشناسی توسط کارشناسان خبره به تأدیه بدهی‌ها اقدام کند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق افزود: همچنین دولت با تأمین خوراک و انرژی با قیمت ترجیحی برای مصرف جاری کلیه واحد‌های تولیدی مرتبط با سازمان تامین اجتماعی، واگذاری طرح‌ها و زیر طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی و واگذاری خانه‌های سازمانی دولتی که باید مطابق قوانین مقررات به فروش برسد، باید بدهی‌هایش را با این سازمان رفع کند.یوسف نژاد گفت: سازمان تامین اجتماعی هم مکلف شد تا حداقل ۳۰ درصد از منابع ناشی از این واگذاری را در جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران هزینه و به صورت سه ماهه به آن‌ها پرداخت کند که مطابق قانون مسئولیت اجرای این حکم به عهده وزیر امور اقتصاد و دارایی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.