×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
شرایط برق در استان مرکزی بحرانی است/ مصرف ۱۵۸ مگاوات بیش از سهمیه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اله داد ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شرایط برق کشور و استان مرکزی بحرانی است، اظهار کرد: چهار ماه سخت پیش‌رو است و اگر وضعیت مصرف به همین منوال باشد، اعمال خاموشی روزانه تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: شرایط برق استان به قدری بحرانی است که با خاموش کردن چند لامپ توسط مشترکان مشکل حل نمی‌شود و نیاز است صنایع در هفته یک روز کامل تعطیل باشند.

میزان مصرف ۲ ماهه گذشته بخش عمومی استان مرکزی نسبت به مشابه قبل ۲۵ درصد افزایش داشته است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اینکه کاهش بارندگی‌ها در کشور و استان مرکزی نیز از دیگر دلایل ایجاد بحران در وضعیت برق است، تصریح کرد: کاهش بارندگی‌ها موجب شده تا ۴۰ درصد آب پشت سدها کاهش یابد و در سال‌های گذشته استفاده از آب سدها در این فصل انجام نمی‌شد اما هم‌اکنون به دلیل شرایط خاص از آب پشت سدها برای تولید برق استفاده می‌شود.

اله داد اظهار کرد: میزان مصرف ۲ ماهه گذشته بخش عمومی استان مرکزی نسبت به مشابه قبل ۲۵ درصد، کشاورزی ۶۶ درصد، صنعت ۱۹ درصد و سایر مصارف ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی در مصرف برق و کمک به حل مشکل بسیار تأثیرگذار است و انتظار است برای رهایی از این بحران به معنای واقعی همه مشترکان دست به دست هم دهند.

کشف ۱۵ هزار دستگاه ماینر در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با بیان اینکه استفاده از دستگاه‌های ماینر غیرمجاز از دیگر مشکلات جدی است که صنعت برق را با چالش جدی روبرو کرده است، بیان کرد: ۱۵ هزار دستگاه ماینر از سال گذشته تاکنون در استان مرکزی از بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری، خانگی، عمومی و از مطب پزشکان کشف شده است.

اله داد ادامه داد: تاکنون حدود ۵۰ مگاوات مصرف برق دستگاه‌های ماینر قاچاق در استان شناسایی شده و پیش‌بینی می‌شود به همین میزان نیز کشف نشده وجود داشته باشد همچنین تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان به اطلاع‌دهندگان ماینرهای غیرمجاز در استان مرکزی پرداخت شده است و پاداش‌ها بسته به تعداد دستگاه‌های ماینر تا ۲۰ میلیون تومان است که در مدت یک هفته به اطلاع دهندگان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: عدالت در اعمال خاموشی‌ها در دستور کار جدی قرار دارد اما برخی استثنائات مانند بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری واکسن‌های کرونا، محدودیت تأمین آب شرب و سایر موارد دلایلی هستند که در برخی مسیرها امکان قطع برق وجود ندارد و شاید برخی مشترکان در روز ۲ بار با اعمال خاموشی مواجه شوند.

مصرف برق ۱۵۸ مگاوات بیش از سهیمه استان است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی تصریح کرد: سهمیه برق استان‌ها به صورت هفتگی و یا روزانه اعلام می‌شود که سهمیه فعلی استان ۶۹۲ مگاوات در روز است اما مصرف آن به ۸۵۰ مگاوات رسیده که برای رسیدن به سهمیه تعیین شده، اضافه مصرف باید با اعمال خاموشی‌ها کنترل شود.

اله داد عنوان کرد: سرقت ترانس‌ها و تجهیزات برقی نیز از دیگر مشکلات است و این مهم نیز در ۲ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سه برابر افزایش داشته است. وی گفت: مصرف برق ادارات استان مرکزی نسبت به استان‌های جنوبی کمتر است اما هنوز رقم مصرف قابل توجه است و بحث بازرسی از ادارات از روز گذشته در استان کلید خورده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در پایان بیان کرد: استفاده از کولرهای گازی در شرکت‌های برق و وزارت نیرو ممنوع شده و انتظار است دستگاه‌های اداری نیز در این راستا همکاری و مدیریت خوبی در استفاده از این سیستم سرمایشی داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.