×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شرایط ذخایر آبی در مخازن سدهای خوزستان رضایت بخش نیست

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان حیدری راد سه شنبه شب در گفتگویی رسانه‌ای با بیان اینکه با توجه به حاکم شدن پدیده خشکسالی در دو سال اخیر در استان، شرایط ذخایر آبی در مخازن رضایت بخش نیست، افزود: در حوضه کارون بزرگ که شامل سدهای زنجیره‌ای کارون یک و دز است، ذخایر آبی در آن‌ها فقط هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ذخیره آب در سد کرخه در مقایسه با سال گذشته منفی ۱۲۹ درصد است، ادامه داد: همچنین در حوضه سد جره نیز ذخیره با روند منفی ۱۶ درصد مواجه هستیم.

حیدری راد به کمبود ۱۷ درصدی ذخیره آب برنامه ریزی شده در مجموع سدهای خوزستان نسبت به سال گذشته اشاره و عنوان کرد: با توجه به این شرایط، در ۹ اسفندماه سال ۱۴۰۰، کارگروه سازگاری با کم آبی استان برگزار شد و به منظور برنامه ریزی منابع آب در طول فصل تابستان امسال، ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه‌های آبریز استان به تصویب رسید.

این مقام مسئول گفت: با توجه به شرایط آبی امسال از کشاورزان تقاضا داریم از کشت این محصول خودداری کنند و در حوضه کرخه به دلیل شرایط حاد خشکسالی، امکان تأمین آب کشت فصلی نیز وجود ندارد، ولی در حوضه‌های کارون، مارون و دز بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با جهاد کشاورزی خوزستان، الگوی کشت محصولات کم مصرف به کشاورزان ارائه خواهد شد.

حیدری راد در خصوص وضعیت تأمین آب آشامیدنی بیان کرد: برنامه ریزی‌های جامع و کاملی در این زمینه انجام شده و تلاش می‌کنیم پیش از ایجاد تنش، آب مورد نیاز مناطق مختلف تأمین شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.