×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شرایط پرداخت تسهیلات بدون سپرده ساخت مسکن

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بانک مسکن-هیبنا، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با تاکید بر آنکه حمایت ویژه از ساخت وسازهای حرفه ای به عنوان اولویت اصلی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بدون سپرده در سال جاری تعریف شده است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین اولویت هایبانک مسکن برای پرداخت تسهیلات بدون سپرده حمایت از سازندگان حرفه ای در جهت افزایش عرضه است. در این راستا نیز در سال جاری شرایط ویژه ای از سوی بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات به این گروه از سازندگان تعریف شده است.

وی ادامه داد: منظور از ساخت و سازهای حرفه ای بخشی از پروژه های ساختمانی در حال اجرا است که توسط سازندگان حرفه ای و صاحب صلاحیت اجرایی می شود.
وی با بیان اینکه برای شناسایی سازندگان حرفه ای مجموعه ای از ویژگی ها و معیارها از سوی بانک مسکن تعریف شده و بر همین اساس دو گروه اصلی مشمول اخذ این تسهیلات می شوند، گفت: گروه نخست که مشمول این نوع از تسهیلات بدون سپرده ساخت می شوند سازندگانی هستند که از سوی وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و نظام مهندسی پروانه اشتغال به کار در حوزه ساخت وساز را دارا هستند. این گروه از سازندگان به عنوان گروهی که ساخت وساز را به صورت حرفه ای و اصولی انجام می دهند شناخته شده اند.
علمداری به گروه دوم که می توانند از تسهیلات بدون سپرده ساخت به صورت ویژه برخوردار شوند اشاره کرد و افزود: گروه دوم سازندگان تجربی هستند که اگرچه دارای مدرک و تاییدیه از سازمان های مربوطه نیستند اما ساخت و ساز حرفه اصلی آنها شناخته می شود. این گروه از سازندگان نیز با ارایه اسناد و مدارکی که نشان دهنده فعالیت پیوسته و متمرکز آنها در حوزه ساخت وساز باشد می توانند این نوع از تسهیلات را اخذ کنند.
به گفته وی این سازندگان باید مستنداتی شامل ارایه پروانه و پایان کار ساختمانی پروژه هایی که طی سال های گذشته در شهر تهران تکمیل کرده اند به بانک ارایه دهند. این مستندات برای سازندگان در شهر تهران مربوط به ساخت حدود ۵۰ واحد مسکونی و در سایر شهرها در حدود ۲۵ واحد مسکونی است.
مدیر امور اعتباری بانک مسکن با تاکید بر اینکه حمایت ویژه بانک از این گروه های سازنده در سال جاری به شکل افزایش سقف تسهیلات بدون سپرده ساخت است، گفت: سقف تسهیلات در شهر تهران برای سازندگانی که جزو این دو گروه هستند برای هر واحد مسکونی معادل ۱۳۰ میلیون تومان است. البته در صورتی که سازنده ها از فناوری های نوین نیز در پروژه های خود استفاده کنند سقف تسهیلات با ۱۷۰ میلیون تومان قابل افزایش است.
وی در عین حال به یکی دیگر از شرایط اخذ این نوع از تسهیلات ساخت اشاره و تصریح کرد: این گروه از مشتریان بانک مسکن برای اخذ تسهیلات بدون سپرده ساخت باید با بانک مسکن نیز کارکرد مالی داشته باشند. این الزام در سال جاری برای حفظ تعادل منابع و مصارف بانک مسکن لحاظ شده است.
وی در پایان تاکید کرد تسهیلات بدون ساخت مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد و در صورتی که از محل اوراق تامین مالی شود با نرخ سود ۱۷.۵ پرداخت می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.