×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شروع سبز بورس در بهمن ماه؛ شاخص تقویت شد

امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۹۶ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد به رقم ۳۱۷ هزار و ۲۴۹ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۴۴۴ واحدی، عدد ۳۳۴ هزار و ۱۹۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۹۰۷ واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۹۲۴ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۶۴۴۶ واحد افزایش را رقم زد و به  سطح یک میلیون و ۶۳۶  هزار و ۲۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۰۸۰ واحد افزایش به رقم ۹۷۴ هزار و ۳۵۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳۴۴ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۱ هزار و ۱۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شپنا، شتران، شبندر و شبریز با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی نوری، رمپنا و شپدیس تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۲ هزار و ۹۷۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۶ هزار و ۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد جم پیلن(پلی پروپیلن جم – جم پیلن) با ۵ درصد افت و پس از آن، نمادهای فباهنر، شتران، قهکمت و سخاش بود. همچنین نماد معاملاتی بورس(بورس اوراق بهادار تهران) با ۴٫۹۵   درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای حتوکا، خفنر، رتاپ و غاذر قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.