×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۱ خرداد , ۱۴۰۳
شروع گرما و بارش‌های سیلابی در هفته پیش رو

به گزارش تجارت گردان ،رضا اردکانیان وزیر نیرو در گفتگوی زنده با شبکه خبر اعلام کرد: امیدواریم با رعایت مردم در  روز‌های گرم پیش رو که از اواسط هفته آینده در روز دوشنبه شروع خواهد شد، بتوانیم با توجه به مجموعه ظرفیتی که اکنون در مدار است با تأمین آسایش هموطنان این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی افزود شیفت شب را حدود ۷۰ درصد فعال کردیم تا لطمه زیادی هم به موضوع به ویژه در صنایع فولاد و سیمان تولید نخورد.

اردکانیان ادامه داد: البته صنایع هم اعلام آمادگی کردند که تا بیش از ۱۰ هزار مگاوات برای ساخت نیروگاه‌های جدید پیشقدم شوند که مراحل پیش نیاز آن انجام شد.

او افزود: طبق هشدار‌های سازمان هواشناسی و شرکت مدیریت منابع آب کشور در جنوب، جنوب شرق و برخی از نواحی شمالی کشور، باید آمادگی مواجه شدن با بارش‌های شدید را داشته باشیم.

وزیز نیرو تاکید کرد: به عنوان مثال در بندر چابهار که از ابتدای سال تا چهارشنبه گذشته، فقط ۶ میلیمتر بارش داشته‌ایم، ظرف ۲ ساعت، ۵ برابر آن بارندگی صورت گرفت.

او گفت: این مسئله خاص کشور ما نیست، بلکه در دنیا تغییر اقلیم به معنای مواجه شدن با شرایط حادی یعنی خشکسالی‌های شدید یا سیلاب است. باید با همکاری مردم بتوانیم از این بارندگی‌ها استفاده کنیم و برای ما منفعت و نعمت باشد و سخت و نعمتی ایجاد نشود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.