×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیتی عظیم

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، وزیر نفت پس از این نشست گفت: در سال رونق تولید یکی از کارهای که به طور جدی دنبال می کنیم تقویت و تسریع همکاری سازمان یافته با استارت پاپ ها و شرکت های دانش بنیان است.
آقای بیژن زنگنه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ هارا یک ظرفیت عظیم برای کشور دانست و افزود: البته بسیاری از این ظرفیت هادر نطفه هستند و باید به آنها کمک کرد و به بلوغ برسند و این جلسه با این هدف برگزار شد که بتوان در حوزه نفت خیلی از کارهایی که می شود انجام داد به این شرکت ها سپرد.
وی با بیان اینکه یکی از عواملی که شرکت های دانش بنیان را تقویت کرده ایجاد کار و تعریف نیاز برای آنهاست،گفت: ما امروز اینجا جمع شدیم و مشکلات ، نیازها و چالش های خود را گفتیم و از شرکت های دانش بنیان خواستیم برای رفع این نیازها طرح و ایده ارائه کنند و ما خریدار این خدمات هستیم.
آقای زنگنه به برخی از مشکلات و تنگناهایی که شرکت های دانش بنیان در این جلسه مطرح کردند اشاره کرد وافزود: ما به دنبال این هستیم که یک زیست بوم در منطقه ری تهران ایجاد کنیم تا استارت آپ ها در آنجا مستقل شوند و بتوانیم حمایت های خود را از آنها انجام دهیم.
وی با بیان اینکه باید این گونه جلسات ادامه یابد گفت: من از مدیران نفت و همچنین دوستان شرکت های دانش بنیان خواستم تا این جلسات را ادامه دهند و با مذاکرات متعدد در نهایت به طرحی کامل برسیم و من امیدارم ظرف ماه های آینده این کار فعال شود و پروژه ها و مسائل زیادی تعریف شود که به قرارداد منجر شود.
وزیر نفت یکی از راه های توسعه کشور را حمایت از جوان های فعال در شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: نفت به دلیل اینکه تقاضای عظیم برای کار چه درشرایط عادی و حتی در شرایط تحریم دارد می تواند در این عرصه نقش موثری ایفاء کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر نیازهای امروز صنعت نفت، گفت: این نیازهای تنها در قسمت مهندسی نیست ما در بخش های مختلفی به کمک شرکت های دانش بنیان نیازمندیم همانند مقابله با قاچاق سوخت، بهینه سازی انرژی، مهندسی ارزش، بهبود فرایندهای ورفع گلوگاههای تولید و حتی بیمه تاسیسات نفتی و کارهای حقوقی ما یک مجموعه ای چندین انضباطی با شاخصه های مختلف کاری هستیم و نیازهای مختلفی داریم.
آقای زنگنه حفاظت از خطوط لوله های نفت و کنتور خوانی را از دیگر نیازهای صنعت نفت برشمرد و افزود: در حال حاضر این کار ها به روش های قدیمی نظیر گذاشتن نگهبان و یا استفاده از نیروی انسانی انجام می شود در حالی که روش های جدیدتری می توان ابداع کرد تا هم به صورت آنلاین از خطوط حفاظت کرد و هم مانع از جلوگیری از دستکاری در کنتورها و هم برداشت های غیر مجاز شد.
وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگری در خصوص طرح اخیر فرانسه برای خرید نفت ایران و اعزام یک گروه کارشناسی از وزارت نفت به پاریس به منظور مذاکره در این خصوص گفت: از وزارت نفت هم یک گروه به فرانسه رفته اند و قرار است این گروه تحت مدیریت دوستان وزارت امور خارجه مذاکراتی را انجام دهند اما هنوز هیچ چیز در این باره مشخص نیست.
آقای زنگنه تاکید کرد: ما ترجیح مان فروش نفت است و اینکه چطور این کار انجام می شود گام های بعدی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.