×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شرکت‌ها پرداخت خسارت‌های بیمه را تسریع کنند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  صدا و سیما، غلامرضا سلیمانی امیری امروز در مراسم رونمایی از چند محصول خدمات بیمه‌ای الکترونیک و برخط افزود: نظرسنجی از بیمه شدگان نشان می‌دهد که آن‌ها از تاخیر در پرداخت خسارت‌ها گلایه دارند که بر خط شدن صدور بیمه و پرداخت خسارت‌ها می‌تواند در تسریع پرداخت‌ها کمک کننده باشد.وی گفت: بانک، بیمه و بورس سه ضلع بخش خدمات مالی هستند که همکاری آن‌ها با یکدیگر به رشد هر سه بخش کمک می‌کند.
سلیمانی امیری افزود: ارزش سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در بورس ۵۰ هزار میلیارد تومان است و قابلیت افزایش آن نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه در حال تشکیل بازار متشکل بیمه هستیم گفت: مجوز‌های آن صادر شده و به زودی اجرایی خواهد شد.
سلیمانی امیری افزود: ایجاد بازار متشکل بیمه‌ای کمک می‌کند تا بیمه‌ها در یک فضای رقابتی و به صورت شفاف در خصوص نرخ گذاری‌ها اقدام کنند و این کار از اعلام و نرخ گذاری‌های بالا و گرانفروشی در این زمینه جلوگیری می‌کند.
رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی در خصوص تخلف در ارایه اسناد پزشکی به بیمه‌ها گفت: زمانی که اسناد پزشکی برای دریافت هزینه درمان به شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود کارشناسان آن‌ها را بررسی می‌کنند، اما این بررسی‌ها کافی نیست.
وی افزود: با نامه‌ای که وزیر بهداشت به صنعت بیمه مرکزی نوشت و ارتباطی که بین شرکت‌های بیمه‌ای و سازمان بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی و داروخانه‌ها برقرار شده است می‌توان از تخلف‌ها جلوگیری کرد.
سلیمانی گفت: ۱۰ خدمت در این قالب تعریف شده که دو مورد آن عملیاتی شده و همکاری خوبی در جریان است که بتوانیم به زودی همه این خدمات درمانی و پزشکی را ارائه کنیم.

رونمایی از چند محصول خدمات بیمه‌ای برخط

چند محصول خدمات بیمه‌ای بر خط و الکترونیکی یکی از شرکت‌های بیمه‌ای امروز با حضور رئیس کل بیمه مرکزی رونمایی شد.در این مراسم از مرکز تماس ۱۵۱۶ بیمه سرمد رونمایی شد که از مزایای این مرکز تماس می‌توان به ارائه خدمات شبانه روزی، اتصال به شعبه‌های استانی، ​ صدور معرفی نامه بیمارستانی و تماس بدون نیاز به درج پیش شماره اشاره کرد.
همچنین از وب اپلیکشین بیمه سرمد با هدف صدور برخط بیمه نامه‌ها و ثبت درخواست بیمه نامه عمر رونمایی شد.
در این اپلیکیشن مشاهده سوابق بیمه ای، خسارت‌های درمان و نمایش و جستجوی مراکز درمانی و صدور بر روی نقشه امکان پذیر است.
سامانه ارزیابی مناقصات، سامانه دیگری بود که امروز با هدف پیش بینی سود و زیان مناقصات و پیش بینی تاثیر مناقصه‌ها روی صورت‌های مالی شرکت در بیمه سرمد رونمایی شد.
بر اساس این سامانه نرخ گذاری‌ها بر اساس پارامتر‌های مناقصه و همچنین محاسبات مالی بر اساس آیین نامه‌های بیمه مرکزی صورت می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.