×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | ششمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته تهران (امپکس ۲۰۱۹) افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در اهمیت برگزاری نمایشگاه های تخصصی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی که اصناف به آن اهتمام می ورزند و تنها به نمایش کالاها و تولیدات خود بسنده می کنند و نمایشگاه را به فروشگاه تبدیل نمی کنند، می تواند نشان از اقتدار تولید و برند سازی داشته باشد،

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه ارزش گذاری در صنعت تولید به تولیدکننده و کیفیت کالا بسیار مهم است گفت: تولیدکنندگان شاخصی در کشور وجود دارد که تنها بخشی از آنها توانسته اند با توجه به محدودیت زمان و مکان در این نمایشگاهها شرکت کنند، لذا دولت با رصد توانمندی های تولیدکنندگان می تواند با در اختیار نهادن مواد اولیه و امکانات، ارزش تولید در کشور را بالا برده و تولید کننده را از لحاظ مادی و معنوی تقویت نماید.

فراهانی تاکید کرد: اگر از واردات مواد اولیه مورد نیاز تولیدکننده جلوگیری شود به قطع جریان تولید خاموش خواهد شد و تمامی زحمات افراد بی ثمر خواهد شد؛ لذا چرخه تولید می تواند در دراز مدت اشتغال زایی  را ایجاد و از رکود اقتصادی جلوگیری و اقتصاد کشور را احیاء نماید که این موضوع بر همگان روشن است و تولیدکننده نیز کاملا آماده است پس دولت مشکلات را رصد و به رفع آن اهتمام ورزد.

در مراسم افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه امپکس همچنین رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کفش های دست دوز تهران اظهار داشت: تجربه نشان داده است که برگزاری نمایشگاههای تخصصی  در موفقیت‌های تولید بسیار حائز اهمیت بوده و حاصل آن شرایط این صنعت را تغییر داده است. با توجه به اینکه سال‌های گذشته فاصله زیادی بین صنعت کیف و کفش ایران با موارد مشابه خارجی آن ایجاد شد؛ اما با برگزاری این دوره از نمایشگاه  ها توانسته‌ایم همگام با تکنولوژی روز دنیا، صنعت کیف و کفش ایران را به دنیا معرفی کنیم.  در این چند دوره نمایشگاه‌ کشورهای چین، ترکیه، تایلند، آلمان، هند و پاکستان نیز حضور داشته‌اند.

رسول شجری در ادامه افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارتقای صنعت کفش و چرم، همچنین آشنایی با آخرین دستاوردهای روز دنیا و فناوری های نوین است که ثابت کرده ایم بهترین راه برون رفت از شرایط اقتصادی فعلی تنها تولید است به همین منظور نمایشگاه بین المللی امپکس نقش فزاینده ای برای ایجاد بازاریابی، فروش، برند سازی و ایجاد زمینه صادرات را برای تولید کنندگان این صنعت به وجود آورده است، لذا سعی ما در این نمایشگاه ارتقای ستاد نمایشگاه جهت دستیابی به رونق تولید در حوزه های ذکر شده و بالا بردن دانش فنی و داخلی سازی مواد اولیه برای تولید کنندگان محصول نهایی و همچنین کمک به توسعه پژوهش کاربری و تربیت نیروی انسانی به طور علمی و آموزشی می باشد.

شجری آخرین وضعیت صنعت کفش کشور را تشریح کرد و گفت: اگر مواد اولیه و سرمایه در گردش واحدهای فعال در این حوزه تامین شود ما می‌توانیم نیاز ۴۰۰ میلیون نفر به کفش با کیفیت را تامین کنیم. این یعنی علاوه بر تامین نیاز داخل از پتانسیل بالایی برای صادرات برخودار است.

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران با بیان اینکه واحدهای فعال در این صنعت توانایی تولید دو برابر نیاز کشور را دارند افزود: : سال‌جاری توانستیم به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و روسیه صادرات داشته باشیم و دنبال بازارهای جدید هستیم. طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی گمرک، واردات کفش در سال‌های گذشته نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار بوده که این عدد فقط واردات از طریق مبادی رسمی است درحالی‌که بنا بر آمار کشورهای صادر کننده این عدد ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.

شجری افزود: سال گذشته با وجود کاهش ۶۰۰ میلیون دلاری واردات کفش هیچ کمبودی در بازار‌ حس نشد و این یعنی واردات این سال‌ها مازاد بوده و فقط به تولید داخل ضربه زده است.

وی درباره صادرات کفش تولید داخل گفت: سال ۹۶ صادرات ما ۸۸ میلیون دلار به صورت رسمی و ۱۰۹ میلیون دلار به صورت غیر رسمی بوده است که رقم غیررسمی آن در سال ۹۷ به ۱۷۰ میلیون دلار رسیده است.

گفتنی است این نمایشگاه با متراژ ۱۵هزار متر مربع و ۱۸۳ غرفه با حضور شرکتهای داخلی و کشورهای ایتالیا، چین، ترکیه، روسیه،عراق و ۴۰ استارتاپ دانشگاهی از روز ۲۹ مهرماه رسما آغاز به کار کرده و تا ۲ آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.