×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

«عقیل وکیلی» مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر بیش از ۳۰ درصد وام های بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اردبیل مطابق با سیاست های دولت سیزدهم، بدون ضامن و بر اساس اعتبار سنجی پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، «عقیل وکیلی» اظهار کرد: در سال های اخیر و با اعتقاد راسخ مردم به فرهنگ غنی قرض الحسنه، بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک پیشرو در جذب منابع و پرداخت وام ارزان قیمت به شکل شایسته عمل کرده است.
وی با اشاره به رشد منابع این بانک خاطرنشان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران ریالی منابع دولتی ندارد و از منابع مردم سعی دارد در حوزه های مختلف از وام های ازدواج گرفته تا وام های اشتغال و تامین نیازمندی نهادهای حمایتی و حوزه های مختلف را انجام دهد.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اردبیل این بانک را مشتری مدار و مصمم در جلب رضایت مردم توصیف کرد و گفت: این بانک به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کرده و با راه اندازی سامانه میعاد، مصرف کاغذ را به حداقل رسانده و از بروکراسی اداری فاصله گرفته و در تمام حوزه ها تلاش می کند تا اکثر خدمات را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام دهد.
وکیلی بیان کرد: منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال گذشته ۸۶هزار میلیارد تومان بود که این رقم با برنامه ریزی های سال جاری به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید .
وی ادامه داد: تعداد کل مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در سطح کشور ۱۳ میلیون نفر است که به‌صورت چشمگیری در حال افزایش است.
وی همچنین تاکید کرد: کل منابع این بانک در سطح استان اردبیل ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان می باشد که یک هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان آن بصورت وام قرض الحسنه در اختیار مشتریان قرار گرفته است و تعداد مشتریان بانک نیز در حال حاضر در سطح این استان حداقل ۱۸۴ هزار نفر می باشد.
مدیر شعب استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده در ۸ ماهه اخیر در سطح کشور افزود: ایجاد شعب مجازی در کلیه استان‌ها، رسیدن منابع بانک به ۱۱۷ هزار میلیارد تومان، هوشمندسازی مرکز ارتباط با مشتریان و ارائه خدمات غیرحضوری، پاسخ‌دهی آنلاین در سایت و اپلیکیشن، راه‌اندازی وام آنلاین «شامل تمامی مراحل افتتاح حساب و درخواست وام» و توسعه حاکمیت شرکتی و ارتقاء شفافیت مالی از جمله این اقدامات است.
وکیلی همچنین هدف‌گذاری برای منابع ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی و قرار گرفتن در جمع ۶ بانک برتر کشور در سال ۱۴۰۱، رونمایی از فرابانک «پلتفرم یکپارچه بانک بر مبنای بانکداری غیر حضوری» طی ۲ ماه آینده، کاهش و حذف کارمزد ثابت از ۴ به صفر درصد و حرکت به سمت مزد خدمت، توسعه فرآیند غیر حضوری اعتبار سنجی و اخذ وثایق الکترونیکی «سفته الکترونیک و توثیق سهام»، اصلاح اساسنامه و توسعه بانکداری قرض‌الحسنه، حذف شعب ناکارآمد و کاهش هزینه‌های تمام شده بانک، کاهش تعدد سامانه‌های بانک و حرکت به سمت یک پلتفرم جامع را از دیگر برنامه های بانک برای سال جاری عنوان کرد.
وی همچنین، حرکت به سمت کارت مهر ـ کارت زندگی، حرکت به سمت ۲۰ میلیون مشتری فعال و افزایش شمولیت قرض‌الحسنه در جامعه، انتشار اوراق قرض‌الحسنه در بازار سرمایه، افزایش سرمایه از ۵ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان و توسعه برنامه‌های بین‌المللی قرض‌الحسنه در ارتباط با بانک‌های اسلامی سایر کشورها را از جمله اقدامات در حال انجام بانک قرض الحسنه مهر ایران ذکر کرد.
وی در ادامه رشد ۶۲.۵درصدی منابع طی ۸ ماه، رشد ۲۵۰ درصدی وام های تکلیفی ازدواج در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹، رشد ۶۵۰ درصدی وام های تکلیفی ابلاغی سال ۱۴۰۱ نسبت به وام های تکلیفی پرداختی سال ۱۴۰۰، رشد ۱۲ درصدی تعداد وام های ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ به رقم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره وام با میانگین ۲۴ میلیون تومان، پرداخت بالغ بر یک میلیون و یک صد هزار فقره وام در ۵ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱و تخمین پرداخت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار فقره وام در سال جاری را از اقدامات صورت گرفته توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران دانست.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اردبیل یادآور شد: در ۵ ماهه اول سال جاری تعداد ۱۵ هزار فقره وام قرض الحسنه به مبلغ ۷۲۰ میلیارد تومان در سطح استان پرداخت شده که میانگین فردی وام های پرداختی ۴۸ میلیون تومان می باشد.
وی در ادامه گفت: در سطح کشور تا سقف ۴۰ درصد کل وامهای متقاضیان حقیقی و حقوقی بدون ضامن و از طریق اعتبار سنجی پرداخت شده و در استان اردبیل پرداختی وام بدون ضامن تا ۳۰ درصد و تا سقف ۵۰ میلیون تومان انجام شده است.
عقیل وکیلی همچنین تاکید کرد: نسبت مطالبات به مصارف استان ۰.۹ «نه دهم» درصد است که طبق برنامه تا پایان سال جاری به نیم درصد خواهد رسید. این رقم حاکی از خوش حسابی و پرداخت به موقع اقساط وام ها از طرف مشتریان می باشد و ناشی از رضایتمندی مشتریان از نحوه دریافت خدمات است.
وی با بیان اینکه در یک سال اخیر در استان اردبیل برای ۳۲۰ متقاضی وام اشتغالزایی به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان و یک هزار و ۱۶۲ فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: منابع و مصارف بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان رشد صعودی داشته و در کنار جهش ۶۳ درصدی جذب منابع به همان میزان در پرداخت وام نیز رشد داشته ایم.
وکیلی از پرداخت ۱۰۰ فقره وام کارآفرینی به شرکت های دانش بنیان در سال مزین به «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» خبر داد و بیان کرد: برای اشخاص حقوقی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله اعطاء می شود.
مدیر شعب استان اردبیل شفافیت عملکرد مالی بانک و وصولی بیش از ۹۹ درصد اقساط را در موعد مقرر از توفیقات بانک قرض الحسنه مهر ایران برشمرد و اظهار کرد: امسال اولین شعبه مجازی بانک راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم هموطنان از خدمات این شعبه به صورت غیرحضوری بهره‌مند شوند.
وکیلی با تحسین شفافیت مالی بانک قرض الحسنه مهر ایران و تطبیق اقدامات بانک با احکام و شریعت گفت: این بانک در سطح کشور رتبه ۸ و در سطح استان رتبه ۷ را داراست و تا پایان سال جزو ۶ بانک برتر کشور خواهد بود.
وی با یادآوری درآمد بانک از محل ارائه خدمات جدید تصریح کرد: کارمزد وام های پرداختی به مردم به تدریج از ۴ درصد کاهش یافته و به صفر درصد خواهد رسید.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اردبیل برگزاری جشنواره ملی فرهنگی – هنری قرض الحسنه را در سطح کلان یادآور شد و افزود: این جشنواره از ۷ شهریور سالجاری شروع شده که پژوهشگران می توانند در بخشهای مختلف آن با ارائه مطالب شرکت کنند.
وی تصریح نمود: این جشنواره در روز ۱۴ اسفند همزمان با روز قرض الحسنه با تجلیل از نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.
وکیلی در پایان با بیان اینکه حداکثر رضایت مندی مشتریان را جذب می کنیم افزود: شفافیت قوانین و مقررات، تلاش مستمر و صادقانه پرسنل جوان، نحوه خدمات دهی، پی گیر شدن و حفظ حرمت قرض الحسنه از جمله شرایط فراهم شده در بانک قرض الحسنه مهر ایران است که خوشبختانه کمترین نارضایتی و شکایت را داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.