×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شفافیت و بهبود اقتصادی از خیابان بورس عبور می کند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه ، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در آیین آغازین پنجمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که با حضور سیستانی فرماندار اصفهان و مدیران اقتصادی برگزار شد به ایراد سخن پرداخت و گفت: برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع بازار سرمایه پیام آور رشد و بلوغ سرمایه گذاری و سواد مالی است.

یاسر فلاح افزود: امروز دستگاه های اجرایی کشور و نهادهای عملیاتی و بنگاه های اقتصادی برای تامین مالی توجه ویژه ای به بازار سرمایه دارند و این موضوع باعث خرسندی است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: بازار سرمایه به تکیه گاه مهم نظام مالی کشور بدل شده و مسیر بهبود اقتصادی از خیابان بورس عبور می کند. امروز بزرگترین و شفاف ترین بنگاه های تولیدی در بورس و فرابورس حضور دارند یا محصولات آنها در بورس کالا و انرژی عرضه می شود.

یاسر فلاح با اشاره به اینکه بازار سرمایه کم هزینه ترین راه تامین مالی است، ابراز داشت: امروز بیش از ۶۲۰ شرکت در بورس و فرابورس حضور دارند و  ارزش کل بازار سرمایه ایران معادل۱۳۳ میلیارد دلار است. امروز انواع تامین مالی همچون اوراق منفعت، مرابحه و انواع صکوک اسلامی در دسترس فعالان بازار سرمایه است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: سال ها بار تامین مالی بنگاه های تولیدی بر دوش بانک ها بود اما این مسیر اکنون باید به سمت بازار سرمایه تغییر جهت دهد. برای تحقق این امر ما به فرهنگ سازی و آموزش مستمر نیاز داریم. طی سه سال گذشته، اتفاقات بزرگی در بورس کشور ما رخ داده و امروز بورس کشور به بلوغ رسیده است.

یاسر فلاح با بیان اینکه طی سه سال اخیر  بازار سرمایه بازدهی بالغ بر ۳۰۰ درصدی را به فعالان خود هدیه داده است، افزود: در برخی مواقع شاید بازارهای موازی مانند ارز، سکه و طلا به عنوان بازارهای پر سودی دیده شوند، اما در قبال سود برخی افراد در خرید و فروش سکه، عده زیادی از جامعه با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. بازار سرمایه چنین ضرر و زیانی را در پی نخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: با وجود شرایط مطلوب و بازدهی بالای بازار سرمایه افراد باید با آموزش، تخصص، دانش مالی و با تدبیر و نگاه بلند مدت به بازار سرمایه وارد شوند و در این مسیر شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس اقدامات گسترده ای انجام داده و برگزاری کارگاه ها و همایش های استانی در دستور کار این نهاد فرهنگ ساز بازار سرمایه قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.