×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شمار قربانیان ویروس کرونا از مرز ۸۰۰ تن گذشت

تجارت گردان | شمار قربانیان ویروس کرونا از مرز ۸۰۰ تن گذشت

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از رویترز،‌ مقام‌های بهداشتی چینی اعلام کردند که با جان باختن ۱۱۱ نفر دیگر از افراد مبتلا به کرونا در سراسر این کشور در ۲۴ ساعت گذشته شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری  در سراسر چین به ۸۱۱ نفر رسیده است.

۷۸۰ تن از جانباختگان مربوط به شهر ووهان مرکز استان هوبئی هستند که به عنوان کانون شناسایی این ویروس شناخته می‌شود.

رویترز به نقل از منابع بیمارستانی چینی گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۱۴۷ تن جدید در استان هوبئی به مرکزیت شهر ووهان در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند. با احتساب این افراد، شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر چین به ۳۷ هزار ۱۹۸ نفر رسیده است.
با افزایش شمار مبتلایان بتدریج پروازهای ورودی و خروجی بیشتری به چین لغو می شود و نزدیک به ۸۰ کشور دنیا محدودیت‌های جدی برای سفر چینی‌ها در نظر گرفته‌اند.

شرکت‌های هواپیمایی کتی پاسیفیک و کتی دراگون از هنگ کنگ امروز اعلام کردند که ۷۸۳ پرواز هفتگی در ماه فوریه و ۸۳۵ پرواز هفتگی در ماه مارس را لغو می‌کنند.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

کم سن‌ترین فرد مبتلا به بیماری کرونای جدید یک نوزاد است که تنها ۳۰ ساعت پس از تولد به کرونا مبتلا شده است. این نوزاد در شهر ووهان مرکز استان هوبئی و کانون اصلی شیوع بیماری متولد شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.