×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسایی ظرفیت‌های جدیدبرای احداث نیروگاه‌های پاک

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت نیرو، میترا غلامی، گفت: از پاییز سال ۱۳۹۷، دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع ساتبا، تهیه مجموعه کتابچه‌های شناسایی سایت‌های پر پتانسیل و ارزیابی منابع انرژی‌های تجدید پذیر کشور را آغاز کرده است. تاکنون شناسایی مناطق مستعد در حوزه‌های انرژی تجدید پذیر، شامل خورشیدی، بادی، زمین‌گرمایی، زیست‌توده و برق‌آبی به تفکیک برای ۳۱ استان کشور و همچنین جزایر آن انجام شده است و نتایج آن ماهیانه در پایگاه اطلاع رسانی ساتبا در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آخرین نتایج حاصل از گزارشات شناسایی نقاط پرظرفیت در حوزه منابع مختلف انرژی‌های تجدید پذیر افزود: در حال حاضر مجموع ظرفیت نظری یا تئوری شناسایی شده در حوزه انرژی خورشیدی، بالغ بر ۷۰ هزار مگاوات، حوزه انرژی بادی بیش از ۴۷ هزار مگاوات، حوزه انرژی زیست‌توده حدود ۱۰۰۰ مگاوات، حوزه انرژی زمین‌گرمایی افزون‌بر ۱۰۰۰ مگاوات و انرژی برق‌آبی کوچک نیز حدود ۲۵۰۰ مگاوات برآورد شده است.

غلامی اظهار داشت: در بخش ظرفیت سنجی تئوری، با استفاده از نرم افزارهای مرتبط و انطباق اطلس اختصاصی انرژی تجدید پذیر با نقشه کل کشور، مناطق مستعد شناسایی می‌شوند و در فاز بعدی ارزیابی تلفیقی، اولویت‌بندی و تعیین سهم انرژی‌های پاک برای هر استان انجام می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.