×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شناسایی و باز داشت 17 جاسوس سیا در ایران

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از تسنیم، مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات از شناسایی ۱۷ جاسوس تربیت‌یافته سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) خبر داد و گفت: احکام این جاسوسان صادر شده و برخی به‌عنوان مفسد فی‌الارض اعدام می‌شوند.

معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در تشریح اقدامات این وزارتخانه گفت: در تاریخ ۲۸ خرداد سال جاری موفق به انهدام یک شبکه جاسوسی مرتبط با سازمان اطلاعاتی آمریکا شد.

وی ادامه داد:‌ جاسوس‌های شناسایی شده شامل شاغلین مراکز حساس و حیاتی، همچنین بخش خصوصی مرتبط با این مراکز هستند که به عنوان پیمانکار یا مشاور در حال فعالیت بوده‌اند.

مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات با بیان اینکه ۱۷ جاسوس دستگیر شده در مراکزی شامل حوزه‌های اقتصادی، هسته‌ای، زیرساختی، نظامی و سایبری کشور فعالیت می‌کردند، خاطرنشان کرد: تعداد کل جاسوس‌های شناسایی شده ۱۷ نفر است که این افراد به صورت سلولی در ایران فعالیت می‌کردند و هیچ کدام از آنها با دیگری ارتباطی نداشتند و هر کدام با یک افسر اطلاعاتی سیا در ارتباط بودند.

وی با اشاره به چگونگی برقراری ارتباط میان سازمان اطلاعاتی آمریکا و جاسوسان ایرانی پرداخت و گفت: برخی از این افراد به واسطه سوء استفاده سیا از تقاضای ویزای آمریکا در دام ویزا گرفتار شدند و در ازای اعطای ویزا به آنها پیشنهاد جاسوسی ارائه شده است.

مدیرکل جاسوسی وزارت اطلاعات اضافه کرد: برخی دیگر نیز به واسطه حفظ یا تمدید انواع ویزای آمریکا از طرف سیا مورد فریب واقع شدند. سازمان اطلاعاتی آمریکا همچنین با تاسیس شرکت‌های جعلی و به بهانه استخدام متخصصین ایرانی در این شرکت‌ها یا تامین تجهیزات از خارج از کشور مبادرت به مراجعه اطلاعاتی به اتباع ایرانی کرده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.