×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسایی و تایید ۲۷ منطقه برای احداث شهرک های جدید در نوار ساحلی جنوب/برنامه‌ریزی برای احداث شهر بین المللی خلیج‌فارس

علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفت‌وگو با وزارت راه و شهرسازی در خصوص جمع‌بندی نشست شورای‌عالی مسکن که به ریاست رییس‌جمهور برگزار شد و مهمترین تصمیماتی که در خصوص شهرهای جدید مورد تاکید قرار گرفت توضیحاتی ارایه کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایجاد شهرک‌های نوار ساحلی در نشست شورای عالی مسکن مورد تاکید قرار گرفت، گفت: با توجه به رویکردها و برنامه‌های آمایش سرزمین و سیاست‌های کلان کشور برای هدایت جمعیت به سمت جنوب کشور، تبدیل فرصت های بالقوه اقتصاد دریامحور، ظرفیت‌های مولد کشاورزی، ظرفیت‌های اشتغال، مدیریت انرژی و پتروشیمی در سواحل مکران، سواحل خیلج فارس و دریای عمان مورد تاکید قرار گرفت. تدبیر شد تا ضمن مکانیابی ۲۷ نقطه در نوار سواحلی فرصت ایجاد سکونتگاه‌های جدید و ایجاد فرصت توسعه منطقه ای بررسی و تعیین تکلیف شود.

اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان برای ایجاد ۲۷ شهر جدید در نوار ساحلی جنوب در هفته‌های آتی

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: بر اساس مطالعات مکانیابی در نوار ساحلی جنوبی کشور، بیش از ۶۱ نقطه به عنوان مکان اولیه پیشنهاد شده بود که بعد از پایش و تعامل با استانداران، مدیران استانی، معاونت عمرانی و مدیران کل راه و شهرسازی، از این ۶۱ نقطه پیشنهادی ۲۷ نقطه مورد تایید قرار گرفت. جزئیات این ۲۷ نقطه برای ایجاد شهرک های جدید درنوار ساحلی جنوب کشور شامل ۳ نقطه در استان خوزستان، ۵ نقطه در استان بوشهر، ۱۱ نقطه در استان هرمزگان و ۸ نقطه در استان سیستان و بلوچستان است.

جعفری توضیح داد: هم اکنون مراحل ارسال گزارش مشاور به شورای برنامه‌ریزی استان در حال طی شدن است. در تلاش هستیم تا طی هفته های آتی مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را اخذ کنیم و بعد از این مرحله، مطالعات مکانیابی و مقدمات طرح جامع آن در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شود.

شناسایی و تایید۱۰ هزار هکتار زمین برای ۲۷ شهرک جدید در نوار ساحلی جنوب

این مقام مسئول میزان اراضی شناسایی و تایید شده برای ایجاد ۲۷ شهرک جدید در نوار ساحلی جنوب را ۱۰ هزار هکتار برشمرد.

وی گفت: برای نخستین بار مطالعات طرح جامع ۲۷ نقطه به طور همزمان در حال پیگیری است و فرصت ایجاد شهرک جدید و سکونتگاه‌های جدید را با رویکرد اشتغال‌محوری دنبال می‌کنیم که با تاکید وزیر راه و شهرسازی تلاش می‌شود تا در کوتاه‌ترین بازه زمانی پروانه احداث این شهرک ها صادر شود و عملیات آماده سازی آن‌ها نیز سرعت بگیرد.

شهر جدید بین‌المللی خلیج فارس احداث می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه ریزی و پیگیری احداث شهر جدید خلیج‌فارس با رویکرد شهری بین‌المللی خبر داد.

فرصت سرمایه‌گذاری در نوارساحلی جنوبی برای همه سرمایه‌گذاران وجود دارد

جعفری در خصوص کارکرد شهرک‌های جدید و اهمیت ایجاد آنها توضیح داد: ایجاد این شهرک‌ها فرصت سرمایه‌گذاری را برای استان‌هایی که به نوار ساحلی ارتباط ندارند ایجاد می‌کند. با اینکار در تلاش هستیم تا ظرفیت سرمایه‌گذاری را به استان‌های فلات مرکزی که به نوار ساحلی و اقتصاد دریا محور دسترسی ندارند بدهیم. این موضوع برای سرمایه‌گذاران سایر استان‌ها، جذابیت ویژه‌ای را ایجاد خواهد کرد.

۴ شهر جدید در حال ثبت شرکت و مرحله اجرایی قرار دارند

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اینک ۲۰ شهر جدید در کشور وجود دارد و شهرهای جدید در حال احداث نزدیک به ۴ شهر موجود در حال ثبت شرکت هستند و در مرحله اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایجاد شهرک‌های جدید را مبتنی بر هویت ایرانی-اسلامی با نگاه هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین، سیاست دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در دولت سیزدهم ایجاد ۲۷ شهرک جدید در نوار ساحلی، ۵۰  شهرک در حوزه مولدسازی در برنامه است. همچنین در بخش خصوصی بالغ بر ۱۵۰ درخواست احداث و ایجاد شهرک خصوصی وصول شده است. بنابراین نهضت شهرک سازی در این دولت شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در صدد هستیم تا در دو سال آینده شاهد شکل‌گیری این شهرها در حوزه استقرار جمعیت باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.