×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شهادت سردار سلیمانی از یادها نمی‌رود

تجارت گردان | شهادت سردار سلیمانی از یادها نمی‌رود

فرهاد اصلانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، درباره شنیدن خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار داشت: قطعا در ایران ما افرادی به رشادت و بزرگی سردار سلیمانی حضور دارند اما وجود این سردار رشید مایه غرور و قوت قلب همه ما بود.

وی افزود: واقعا صحبت کردن برایم درباره این انسان وارسته و بزرگ سخت است و از زمانی که این خبر را شنیده‌ام در شوک هستم.

اصلانی با بیان اینکه در حال بازی در سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری است، گفت: این پروژه بسیار سنگین و سختی است که نیاز به تمرکز زیاد دارد اما تقریبا بخش زیادی از عوامل سریال بعد از شنیدن خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی تمرکز خود را از دست داده اند.

بازیگر سریال «مختار نامه»، خاطرنشان کرد: به همه ملت ایران از جمله هنرمندان و خانواده این شهید بزرگوار این ضایعه دردناک را تسلیت می‌گویم و مطمئن هستم جای این سردار شهید همیشه در دل ما سبز خواهد بود.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه (۱۳ دی) درحمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود. در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در حکمی سردار اسماعیل قاآنی را به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند. در حکم رهبر انقلاب آمده است: «درپی عروجِ شهید عالی‌مقام سردار پرافتخارحاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرافراز سرتیپ اسماعیل قاآنی که در شمار برجسته‌ترین فرماندهان سپاه در دفاع مقدس بوده و در طول سالیان متمادی در نیروی قدس در کنار سردار شهید در منطقه خدمت کرده است می‌سپارم.»

ایشان در این حکم تصریح کردند: «برنامه‌ آن نیرو عیناً همان برنامه‌ دوران فرماندهی شهید سلیمانی است. از همه‌ همکاران آن نیرو حضور و همکاری آنان را با سردار قاآنی خواهانم و توفیق و تأیید و هدایت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.