×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شهروندان ایرانی برای بازگشت به کشور باید حتما پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را اجرا کنند

تجارت گردان | شهروندان ایرانی برای بازگشت به کشور باید حتما پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را اجرا کنند

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی با بیان این که یکی از وظایف اصلی و سنگین وزارت خارجه حمایت از اتباع ایرانی در سراسر جهان است گفت: هر جا شهروندان ایرانی درخواست کمک کنند ما موظف هستیم که به آنها کمک کنیم.

وی با بیان این که در ایام شیوع ویروس کرونا برخی از ایرانیان مقیم در چندین کشور تقاضا داشتند که با توجه به شرایطی که در محل اقامتشان  وجود دارد به ایران بازگردند و این کار در حال انجام است گفت: بسیاری از اتباع ایرانی در حوزه کشورهای خلیج فارس همسایگان و جاهای مختلف در این ایام به کشور بازگشته‌اند و همچنین  کمک کرده‌ایم که اتباع سایر کشورها که در ایران بودند و تمایل به بازگشت به کشورشان داشتند به کشورهای خود بازگردند.

وی در مورد وضعیت دانشجویان ایرانی مقیم ایتالیا و برخی از مسائلی که در ارتباط با بازگشت آنها پیش آمده است گفت: در ابتدا جمعی از دانشجویان ایرانی مقیم در ایتالیا درخواست بازگشت داشتند  و به مرور تعداد آنها افزایش یافت و به چندصد نفر رسید با توجه به این موضوع سفارت ما در ایتالیا آنها را سازماندهی کرد و از آنها ثبت نام کرد. ما در وزارت خارجه نیز مجوزهای لازم را از ستاد کرونا و و وزارت بهداشت برای بازگشت آنها به کشور دریافت کردیم.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که وزارت بهداشت یک سری مقررات و پروتکل‌های بهداشتی را در این ایام برای ورود به کشور  وضع کرده است که ما این پروتکل‌ها را از طریق سفارت‌خانه‌هایمان در اختیار شهروندان ایرانی قرار دادیم.

وی با بیان این که هر ایرانی و غیر ایرانی که البته ما تقریبا  در حال حاضر ورود غیر ایرانی به کشور نداریم باید این پروتکل‌ها را در هنگام ورود به ایران رعایت کنند از جمله انجام تست‌های اولیه و در هنگام ورود نیز به کشور نیز باید به نوعی قرنطینه شوند.

موسوی در ادامه با بیان این که برای بازگشت ایرانیان و دانشجویان از ایتالیا به کشور مجوزهای لازم گرفته شد و این پروتکل‌ها نیز به آنها ابلاغ شد افزود: یک پرواز در این چارچوب انجام شد ولی متاسفانه در روند این کار اخلال به وجود آمد و برخی از عزیزان پروتکل‌های بهداشتی را در مبدا و هنگامی که وارد کشور شدند رعایت نکردند. با توجه به این موضوع وزارت بهداشت به عنوان مرکز اصلی فرماندهی مبارزه با کرونا اعلام کرد که اگر این پروتکل‌ها رعایت نشود ادامه این روند سخت خواهد بود و باید همه پروتکل‌های بهداشتی را در هنگام ورود رعایت کند.

وی در ادامه  مصاحبه خود با شبکه خبر به پیگیری‌های صورت گرفته برای ادامه این پروازها اشاره کرد و گفت: شهروندان همه باید در هنگام ورود به کشور پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت را بپذیرند و آن را کاملا اجرا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.