×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شهیدسلیمانی فرمان امام(ره) را درمبارزه با اسراییل در میدان عملیاتی کرد

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا،‌ سردار شهید سلیمانی معروف به شهید قدس در میان فلسطینی ها و مسلمانان منطقه ، نقشی محوری داشت، این سردار بزرگ اسلام بارها شعار راهبردی و دستورات حضرت امام خمینی (ره) را در میدان عملیاتی کرد.

 اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با حضور در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی در تهران، برای نخستین بار عنوان «شهید قدس» را به این مبارز جهان اسلام داد و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی این مجاهد جهان اسلام را سیدالشهدای جبهه مقاومت لقب دادند.

آزادی قدس سرعت گرفت

شهید سلیمانی درحقیقت مبدع یک حرکت راهبردی است که رژیم اسراییل را از هجوم به دفاع وادار کرده و درحوزه دفاع می توان گفت رژیم صهیونیستی به مرحله شکست رسیده است؛ اکنون آزادی قدس سرعت گرفته و حتی در کشورهای غیرمسلمان همه به انسانی که یک مسیر آزادگی را پیموده است، احترام می‌گذارند.

همه اینها فرماندهی و مدیریت حاج قاسم سلیمانی را نشان می‌دهد و مصداق شهید قدس برای ایشان درست است. امروز پس از شهادت سلیمانی بحث آزادی قدس با سرعت بیشتری کلید می‌خورد.

شکست رژیم اسراییل در لبنان 

کسی باور نمی‌کرد در حمله رژیم اسراییل به لبنان در جنگ ۳۳ روزه به سرعت عقب‌نشینی کند، یعنی باور نظامی و سیاسی در این‌باره وجود نداشت که رژیم اسراییل به عقب بازگردد. شکست  این رژیم اشغالگر در لبنان که با حمایت سردار سلیمانی روی داد، موجب شد تا بخش عمده‌ای به این باور شکست‌پذیری صهیونیست‌ها برسند که ارتش شکست‌ناپذیر رژیم اسرائیل را شکست‌پذیر ‌کرد.

سردار سلیمانی با قرار ‌گرفتن درکنار سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان ، این باور شکست‌ناپذیری رژیم اسراییل را بر خلاف همه تئوریسین‌های نظامی در میدان و زمین محقق کرد و حادثه بزرگی بود که اولین و بزرگ ترین طعم تلخ شکست را رژیم صهیونیستی پذیرفت؛ حتی آرمان آنها هم از هم پاشید چرا که آنها می‌گفتند بر اساس وعده‌های الهی ملت برتریم و زمین ما مقدس است و هرجا را که بگیریم بر تقدس آن اضافه می‌شود. همه اینها فروپاشید و یک شکست آرمانی برای رژیم اسرائیل بود و درصدد جبران این افتادند.

تجارت گردان | شهیدسلیمانی فرمان امام(ره) را درمبارزه با اسراییل در میدان عملیاتی کرد

اشغال سرزمین مقدس فلسطین

این اشغالگری که از سال ۱۹۴۸ صورت گرفت، پس از جنگ جهانی دوم توسط انگلیسی‌ها شروع شد؛ البته ابتدای آن در سال ۱۹۲۰ شکل گرفت که انگلیسی‌ها گفتند که فلسطین تحت نظرآنها اداره خواهد شد و تا ۲۸ سال جغرافیای سرزمینی فلسطین را در دست خودشان داشتند.

سپس با طراحی و قرار دادن یهودیان تندرو، مقدمات شکل‌گیری فلسطین را در سال ۱۹۴۸ اجرا ‌کردند، به نوعی فلسطین را تخلیه و اجازه دادند که یهودیان تندرو با بهره‌مندی از ارتش انگلیس این سرزمین مقدس را اشغال کنند که مورد حمایت سازمان ملل نیز قرار گرفت که اینگونه توافقات در قراردادی با عنوان «سایکس پیکو» منعقد شد و ملت فلسطین آواره ‌شدند.

مبارزات امام خمینی (ره) برای آزاد ‌سازی قدس شریف

 امام راحل در دوران مبارزاتی خودش و حتی شهید نواب صفوی برای مبارزه با رژیم اسراییل گام‌هایی برداشتند؛ حتی پنج هزار نفر آن زمان در تهران ثبت نام ‌کردند و آماده ‌شدند که برای دفاع از فلسطین در قدس حضوریابند.

مبارزات امام خمینی(ره)  برای آزاد ‌سازی قدس تا آنجا پیش رفت که اینگونه حمایت‌ها از فلسطین در دوران شاه برای امام (ره) یک جرم محسوب شد و ایشان را بازخواست می‌کردند که چرا علیه رژیم اسرائیل صحبت می‌کنند. شاه یکی از هم‌پیمانان نزدیک رژیم اسرائیل بود. آمریکایی‌ها حتی شاه را حمایت می‌کردند تا برای موضوع فلسطین در برابر کشورهای عربی هم بایستد.

رژیم اسراییل در جنگ ۲۲ روزه شکست را پذیرفت

رژیم صهیونیستی دوباره تلاش کرد غزه را اشغال کند و آرمانش را در غزه دنبال کرد اما در جنگ ۲۲ روزه برای اولین بار و در کوچک‌ترین میدان و جمعیت نامحدود شکست را پذیرفت و دومین شکست جنگ را در جغرافیایی که ادعا می‌کرد مال خودش است هم پذیرفت و این فرماندهی شهید سلیمانی بود که به‌صورت بی‌بدیل در مقاومت فلسطین شکل گرفت و رژیم اسرائیل در اراضی تحت اشغال خودش شکست خورد.

آنها پس از این شکست‌ها جنگ سوریه را به راه انداختند و هرچه را که فکر می‌کردند بتواند دشمن اسلام باشد و سوریه را اشغال کند، وارد کارزار جنگ ‌کردند تا حاشیه امنیتی برای رژیم اسرائیل بشود. آنها با راه‌اندازی جنگ سوریه قصد داشتند پس از شکست حزب‌الله یا حماس به ایران حمله کنند چرا که طرح خاورمیانه بزرگ را هم دنبال می‌کردند.

مردم فلسطین به این باور رسیدند که می‌توانند پیروز شوند

اسراییل در لبنان، سوریه و حتی غزه شکست خورد. مردم فلسطین به این باور رسیدند که می‌توانند پیروز شوند و از این رو تظاهرات «جمعه‌های بازگشت» را به راه انداختند. مردم به این باور رسیدند که هیمنه رژیم اسرائیل شکست‌پذیر است و اگر مقاومت کنند، آزادی قدس را موجب می‌شوند. رژیم اسرائیل اکنون به مرحله‌ای رسیده است که تهدیدهایش با پاسخ همراه می‌شود و دست به دامن سازمان ملل می‌شود که زودتر آتش‌بسی برقرار شود.

مبارزات ملت فلسطین از سنگ‌اندازی به موشک نقطه‌زن رسیده و به شکست گنبد آهنین صهیونیست‌ها منتهی شده است. رژیم اسرائیل آنقدر در هراس است که از چند متری عمق زمین تا ارتفاعی در آسمان دیوارهایی اطراف خود کشیده و در مقابل حزب‌الله و حماس خودش را زندانی کرده که فقط بتواند خودش را حفظ کند.

همه اینها نتیجه نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی بود که توطئه‌های آمریکایی‌-صهیونیستی را با شکست مواجه می‌کرد. در جنگ ۳۳ روزه لبنان، در جنگ ۲۲ روزه حماس و همچنین در جنگ سوریه این نقش بی‌بدیل شهید سلیمانی بود که با هدف شکست اسرائیل دنبال شد.

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی(ره)  در سال ۱۳۵۸ شمسی  برابر رمضان ۱۳۹۹ قمری آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.