×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تجارت گردان | شوت ترابی، امضای بقای کالدرون

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان با برتری یک بر صفر سرخپوشان تهرانی به اتمام رسید و آنها هم به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کردند.

گابریل کالدرون در این مسابقه ۲ تغییر را نسبت به دیدار برابر نفت مسجد سلیمان در ترکیبش ایجاد کرد. شجاع خلیل‌زاده جایگزین محمدحسین کنعانی زادگان شد و مهدی عبدی به جای علی علیپور در خط حمله قرار گرفت. دیگر بازیکنان حاضر در زمین نیز علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مهدی شیری، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، احمد نوراللهی، محمد نادری و وحید امیری بودند.

در سوی مقابل و برای صنعت نفت، دراگان اسکوچیچ تیمش را با ترکیب ناصر سالاری، محمد قریشی، محمد اهل شاخه، عقیل کعبی، عبدالله ناصری، مصطفی احمدی، مسلم مجدمی، جعفر سلمانی، مهدی حنفی، مهدی مومنی و عیسی آل کثیر به میدان فرستاد.

بازی به صورت متعادلی آغاز شد. ابتدا این تیم میهمان بود که ابتکار عمل را در دست گرفت. یک شوت از پشت محوطه جریمه و ۲ نفوذ از سمت راست توسط محمد قریشی و عیسی آل‌کثیر ماحصل ۱۰ دقیقه ابتدایی بود. در ادامه نبض بازی در اختیار پرسپولیس قرار گرفت. اکثر حملات در این دقایق از سمت چپ و روی همکاری محمد انصاری و محمدی نادری شکل گرفته بود که مدافعان تیم طلایی‌پوش میدان اجازه خودنمایی ندادند.

در دقیقه ۲۵ اولین فرصت جدی خلق شد. عیسی آل‌کثیر با یک دریبل سرتوپ در گوشه محوطه جریمه احمد نوراللهی را از جریان مسابقه خارج کرد اما ضربه این بازیکن از زاویه بسته با پای بیرانوند و سپس با تیر دروازه برخورد کرد و راهی کرنر شد.

یک دقیقه بعد بازهم صنعت در آستانه گلزنی قرار گرفت پاس تو در مصطفی احمدی به مهدی حنفی رسید اما بازیکن جوان تیم آبادانی ضربه تک ضربش را در حالی به سمت دروزه فرستاد که توپ با فاصله‌ای بسیار ناچیز از کنار دروازه به بیرون رفت تا پرسپولیس از اینکه همچنان نتیجه صفر بر صفر است خوشحال باشد.

در ادامه بازهم این پرسپولیس بود که صاحب توپ و میدان شد اما شاگردان کالدرون برنامه خاصی برای رسیدن به گل نداشتند و موقعیت چندان جالب توجهی نیز نداشتند. فقط در دقیقه ۴۳ ناصر سالاری با یک خروج مناسب مانع از تک به تک شدن محمد نادری شد. در نهایت نیمه نخست با نتیجه مساوی بدون گل به اتمام رسید.

با آغاز نیمه دوم فرشاد احمدزاده به جای محمد نادری وارد زمین شد. همین تغییر آهنگ هجومی سرخپوشان را با سرعت بیشتری روبرو کرد. در دقیقه ۵۴ سرانجام انتظار هواداران تیم میزبان توسط ستاره این فصل آنها به اتمام رسید. مهدی ترابی توپ را در سمت چپ در اختیار گرفت. یک و دویی بین او و محسن ربیع‌خواه به وجود آمد و خود این بازیکن شماره ۹ با شوتی سرکش با داخل پای راست، دروازه ناصر سالاری را برای بار اول باز کرد تا سرخپوشان از حریف‌ آبادانی خود پیش بیفتند.

در دقیقه ۵۸، علی علیپور به جای مهدی عبدی به زمین آمد تا دومین تعویض کالدرون نیز صورت بگیرد. طلایی‌پوشان برای جبران گل خورده پیش کشیدند. آنها در دقیقه ۶۱ تا آستانه گل تساوی پیش رفتند اما ضربه سر آل‌کثیر توسط بیرانوند به زیبایی سیو شد تا همچنان تیم میزبان، برنده میدان باشد.

در دقیقه ۶۷ پاس عالی مهدی ترابی در داخل محوطه جریمه به علی علیپور رسید اما ضربه چیپ این بازیکن از زاویه بسته به سر سالاری برخورد کرد و به کرنر رفت تا آه از نهاد هواداران پرسپولیس بگذرد.   چند ثانیه بعد شوت سرکش احمد نوراللهی از زاویه بسته در داخل محوطه جریمه بعد از برخورد با دستان سالاری راهی کرنر شد. در ادامه موقعیت‌های سریالی سرخپوشان، این بار ضربه سر شجاع خلیل‌زاده با فاصله اندک راهی اوت شد.

حملات بی‌امان پرسپولیس ادامه داشت. در دقیقه ۶۹ پاس عالی علیپور، ترابی را با دروازه‌بان تک به تک کرد اما بازهم ناصر سالاری خوش درخشید و مانع از به ثمر رسیدن دومین گل ترابی و پرسپولیس شد.

در دقیقه ۷۱ محمد قریشی می‌توانست نتیجه را به تساوی بکشاند اما ضربه سر این بازیکن با فاصله‌ای بسیار اندک راهی اوت شد. میلاد جهانی باتجربه در دقیقه ۷۵ به جای مسلم مجدمی وارد زمین شد تا بتواند با استفاده از پای چپ خطرناک خود موقعیت‌سازی کند.

بختیار رحمانی، بازیکن سابق استقلال در دقیقه ۸۰ به جای مهدی مومنی به زمین آمد تا دومین تعویض اسکوچیچ نیز صورت بگیرد. این تعویض نتوانست زیاد در جریان مسابقه تاثیر بگذارد. دقایق پایانی به اداره مسابقه توسط  تیم میزبان سپری شد.

پرسپولیس با این پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی صعود کرد. آنها پیش از صنعت نفت، ماشین‌سازی را نیز با یک گل برده بودند. شایعه شده بود که اگر سرخپوشان در برابر صنعت نفت شکست بخورند، احتمال برکناری کالدرون وجود دارد اما گل زیبای ستاره این فصل پرسپولیس، حکمِ امضایی را داشت برای ابقای کالدرون.

در سوی مقابل صنعت نفت پس از شکست دادن قشقایی شیراز، در دومین گام در برابر پرسپولیس شکست خورد. شاگردان اسکوچیچ در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر نیز با همین نتیجه مغلوب سرخپوشان شده بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.