×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شوک بزرگ: فوتبال مدافع والنسیا تمام شد!

به گزارش تجارت گردان به نقل از “ورزش سه”، در اواخر بازی والنسیا و رئال مادرید در ورزشگاه مستایا، مختار دیاخابی، مدافع میزبان، به شکل دردناکی مصدوم شد.

در دقیقه ۸۹ بازی روی حمله‌ای برای رئال، توپ در لبه محوطه جریمه به مقابل پای اورلین شوامنی افتاد، او با توپ جلو رفت اما تعادلش را از دست داد و پس از برخورد با دیاخابی، پای راست او را به‌طور کامل زیر گرفت. شدت مصدومیت به گونه‌ای بود که بازیکنان هر دو تیم برای لحظاتی وحشت‌زده بودند و صحنه‌ای که دیده بودند را باور نداشتند.

یک روز بعد اعلام شد که دیاخابی احتمالا یک سال دور از فوتبال خواهد بود و خود او نیز با انتشار پیامی اطمینان داد که مبارزه‌ای طولانی در پیش دارد ولی روزی به فوتبال بر می‌گردد اما دکتر انریکه گاستالدی به کادنا سر گفت که ممکن است فوتبال دیاخابی همان شنبه شب تمام شده باشد.

دکتر گاستادلی گفت: «مصدومیت دیاخابی دردناک است. آسیب ناشی از رباط صلیبی قدامی و رباط متقاطع خلفی. این آسیب‌دیدگی بسیار نادر و جدی‌ترین آسیبی است که یک بازیکن فوتبال می‌تواند دچارش شود. احتمالاً چهار یا پنج رباط پاره شده و به سختی بتوان از آن رها شد.»

1997126

گاستالدی ادامه داد: «فکر کنید چندین رباط همزمان پاره شوند. پارگی هر رباط یک عارضه خاص خود را دارد و این بدترین و جدی‌ترین مصدومیت ممکن است. با این نوع آسیب، اولین چیزی که باید دنبالش باشیم این است که بیمار بتواند راه برود و دیگر مشکلی از این حیث نداشته باشد. ما در مورد کمتر از ۹ یا ۱۲ ماه ریکاوری صحبت نمی‌کنیم. هیچ بازه زمانی برای این نوع آسیب وجود ندارد و در بسیاری موارد شاهد هستیم بازیکن فوتبال را کنار می‌گذارد.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.