×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شگفت‌انگیزترین پایان برای لیگ برتر ایران؛ جام از دست سرخ‌ها سُر خورد

چهاردهمین دوره لیگ برتر به ایستگاه پایانی رسیده بود. سه تیم شانس قهرمانی داشتند. تراکتورسازی و نفت تهران با ۵۷ امتیاز و به خاصر تفاضل گل به ترتیب اول و دوم بودند. سپاهان نیز با ۵۶ امتیاز در رده سوم قرار داشت. حساس‌ترین دیدار مسابقات بین تیم‌های اول و دوم در ورزشگاه یادگار امام تبریز به انجام می‌رسید و سپاهان در فولادشهر میزبان سایپا بود.

تراکتور با توجه به میزبانی در تبریز و حضور حداکثری هوادارانش، شانس نخست قهرمانی بود. گل اول اما توسط تیم میهمان زده شد. علیرضا عزتی روی کرنر ایمان مبعلی موفق شد خیلی زود در دقیقه چهار تیمش را پیش بیندازد. این گل در دقیقه ۳۷ توسط لوسیانو ادینیو پاسخ داده شد. مهاجم آماده و برزیلی تراکتور هشت دقیقه بعد و پیش از پایان نیمه نخست، جواب پاس گل آندرانیک تیموریان را با یک پاس گل داد و هافبک تیم میزبان با ضربه سری عالی علیرضا بیرانوند را برای دومین بار تسلیم کرد. در دیگر بازی سپاهان با ۲ گل از سایپا پیش بود اما نتیجه حاصل شده تا پایان نیمه نخست در تبریز حکم به قهرمانی تراکتور می‌داد.

تجارت گردان | شگفت‌انگیزترین پایان برای لیگ برتر ایران؛ جام از دست سرخ‌ها سُر خورد

در نیمه دوم نفت جلو کشید اما تیمی که به گل رسید، سرخپوشان میدان بودند. فرید کریمی بهزادی روی یک حرکت انفرادی و شوتی زیبا، فاصله را ۲ برابر کرد و تیم تونی اولیویرا را در آستانه قهرمانی قرار داد. دقایقی بعد آندو تیموریان توسط علیرضا فغانی از زمین اخراج شد اما پرشورها از قهرمانی تیم‌شان مطمئن بودند و گزارشگر بازی نیز به پنجمین برد تراکتور در برابر تیم‌های پایتخت‌نشین اشاره می‌کرد. در دقیقه ۷۶ و بازهم گلزنی نفت از روی یک ضربه سر. این بار علی قربانی ۲ دقیقه بعد از حضورش در زمین موفق شد فاصله را به حداقل برساند و استرس و هیجان را به اوج برساند.

نفت به حملات خود ادامه داد و این بار هم با ارسالی دیگر از مبعلی برای این تیم گلی زده شد. اشتباه مهلک حامد لک در خروج از دروازه باعث شد تا توپ به صورت تصادفی جلوی پای پادووانی قرار بگیرد و این مدافع برزیلی و بلندقامت نتیجه را برابر کند. تراکتور به یک باره و در عرض چهار دقیقه ۲ گل خورد و قهرمانی را از دست داد. آنها یک یار کمتر داشتند. در دقایق پایانی یک فرصت ۱۰۰ درصد نیز توسط بازیکنان نفت از دست رفت و آنها نتوانستند کامبک تاریخی خود را تکمیل کنند.

بازی به اتمام رسید. سپاهان قهرمان لیگ شده بود اما تراکتوری‌ها از نتیجه بازی این تیم خبر نداشتند و فکر می‌کردند مسابقه مساوی شده و آنها قهرمان شده‌اند. چند دقیقه بعد همه چیز بر ملا شد و ورزشگاه یادگار امام دقایق عجیبی را به چشم دید. سپاهان قهرمان شد و تراکتور و نفت با تقسیم امتیازات در دیداری به یادماندنی همه را متعجب کردند.

تجارت گردان | شگفت‌انگیزترین پایان برای لیگ برتر ایران؛ جام از دست سرخ‌ها سُر خورد
تجارت گردان | شگفت‌انگیزترین پایان برای لیگ برتر ایران؛ جام از دست سرخ‌ها سُر خورد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.