×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شیائومی رابط کاربری MIUI 13 مبتنی‌بر اندروید ۱۱ و ۱۲ را آزمایش می‌کند

کاربران گوشی‌های Mi Mix 4، Mi 11 Ultra، Mi 11، Redmi K40، K40 Pro، Mi 10S و Mi 11 Lite 5G باید انتظار داشته باشند که گوشی‌هایشان به‌زودی به‌روزرسانی رابط کاربری جدید شیائومی مبتی‌بر اندروید ۱۲ را دریافت کنند. نسخه‌های بتا برای این گوشی‌های مذکور، قبلا دیده شده است.

شایان ذکر است که شماره‌ی ساخت نرم افزار برای ردمی K50 و شیائومی ۱۲X نشان می‌دهد که این گوشی‌ها با جدیدترین پوسته‌ی شیائومی مبتنی‌بر اندروید ۱۱ عرضه خواهند شد. با این حال، با توجه به اینکه هنوز تا عرضه‌ی رسمی هر دو گوشی زمان زیادی باقی مانده، این موضوع ممکن است تغییر کند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، شرکت چینی شیائومی بالاخره قرار است رابط کاربری MIUI 13 خود را در روز ۲۵ آذر به صورت رسمی و در کنار گوشی‌های پرچم‌دار سری ۱۲ معرفی کند. وجود تغییرات ظاهری جذاب در رابط کاربری MIUI 13 امری حتمی بوده، اما بسیاری انتظار دارند تا علاوه بر زیبایی پوسته اندرویدی مخصوص شیائومی، با سیستمی پایدار و قابل اتکا روبرو باشند. شیائومی در ماه‌های گذشته مجبور شد برای رفع باگ‌های پر تعداد MIUI 12، آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 را برای گوشی‌هایشان منتشر کند.

گفته می‌شود که اپ دوربین گوشی‌های شیائومی در رابط کاربری جدید با آپدیت‌هایی روبرو شده و حال کاربران می‌توانند آخرین لنز مورد استفاده خود را بعد از باز کردن دوباره دوربین مشاهده کنند. MIUI 13 به یک شخصیت مجازی به نام XiaoAi نیز مجهز شده، ویجت‌هایی برای رهگیری بارها خواهد داشت. با این وجود کارشناسان انتظار دارند که علاوه بر افزوده شدن خصوصیات جدید و طراحی متفاوت به رابط کاربری، MIUI 13 بتواند سازگاری بیشتری بین گوشی و پلتفرم‌های دیگری مانند لپ‌تاپ به وجود بیاورد. در صورت تحقق این امر کاربران می‌توانند محتوای مورد نظر خود را به صورت یکپارچه در کامپیوترهای ویندوزی مشاهده کرده و متن‌ها را از اندروید به ویندوز کپی و پیست نمایند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که MIUI 13 با انیمیشن‌های جدید و فونت‌های متنوع‌تر ارائه شود. همچنین خوشبختانه با طراحی مجدد آیکون‌های برنامه‌ها و پس زمینه‌های MIUI 13 روبه‌رو خواهیم شد. بد نیست نگاهی کوتاه به برخی از ویژگی‌های این رابط کاربری جدید بیاندازیم. جعبه ابزار هوشمند یا Smart Toolbox پیش از این در اپلیکیشن‌های پخش ویدئو مانند MIUI Video یا تیک تاک در دسترس بود و به کاربر اجازه می‌داد که اپلیکیشن‌ها را در پنجره‌ای کوچک اجرا کرده و به آن دسترسی داشته باشند، دقیقا مانند اج اسکرین که در دستگاه‌های سامسونگ وجود دارد. در رابط کاربری MIUI 13 انتظار می‌رود که Smart Toolbox قابل دسترس در تمامی بخش‌ها باشد. چنین ویژگی اجازه خواهد داد که به صورت همزمان از امکانات مختلف استفاده کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

زمانی که با اپلیکیشن دوربین کار کنید فرقی نمی‌کند که چه تنظیماتی را اعمال کرده یا از کدام دوربین استفاده کنید، پس از اینکه اپلیکیشن را بستید، تمامی تنظیمات به حالت پیش‌فرض باز خواهند گشت. چنین اتفاقی دیگر در رابط کاربری MIUI 13 رخ نخواهد داد. در واقع زمانی که اپلیکیشن دوربین را ببنید، تنظیمات اعمال شده ذخیره خواهند شد تا پس از باز کردن مجدد اپلیکیشن دوربین آخرین تنظیمات اعمال شده و دوربین مورد استفاده در دسترس قرار خواهند گرفت. در نسخه‌ی MIUI 11 ویژگی در اپ والت وجود داشت که اطلاعاتی از اپلیکیشن‌های نصب شده را در اختیارمان قرار می‌داد. حال انتظار می‌رود که چنین ویژگی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی در اختیار کاربران قرار گیرد. به این صورت که پیش‌نمایشی از اپلیکیشن‌های موجود در اپ والت در پنجره‌ای کوچک به نمایش درخواهد آمد.

به نظر می‌رسد که شیائومی نه‌تنها طراحی ظاهری MIUI Health را تغییر داده است، بلکه امکانات بیشتری را افزوده تا تجربه‌ی بهتری برای کاربران در زمان استفاده از این اپلیکیشن فراهم شود. علاوه بر آن، طراحان شیائومی تلاش کرده‌اند کار با اپلیکیشن MIUI Health ساده‌تر و راحت‌تر شود.

در رابط کاربری MIUI 12.5 میزان حرارت تولید شده توسط باتری بر حسب سلسیوس یا سانتی‌گراد به نمایش گذاشته می‌شود. شیائومی در نظر دارد این روند را تغییر دهد و معیار سنجش حرارت باتری‌، عبارت‌های خنک، معمولی و داغ باشد. در حالت خنک یا Cool دمای باتری زیر ۳۰ درجه‌ی سانتی گراد است و حالت نرمال نیز بین ۳۱ تا ۳۹ درجه‌ی سانتی‌گراد تعریف شده است. اگر دمای باتری نیز به بیش از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد، اپلیکیشن مربوطه عبارت داغ یا Hot را نمایش خواهد داد.

این موارد تنها بخشی از قابلیت‌های جدید رابط کاربری MIUI 13 خواهد بود. باید دید چه ویژگی‌های جذاب دیگر نیز به این موارد اضافه خواهد شد.

  1. مصطفی سلیمی

    آیا برای گوشی سیامی T9 هم ابدیت جدید ارائه میشود از لطفا جواب بدهید ممنون میشم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.