×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شیوه نامه اجرایی برقراری بیمه بیکاری تشریح شد

تجارت گردان | شیوه نامه اجرایی برقراری بیمه بیکاری تشریح شد

 به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  ” حاتم شاکرمی ” در این باره اظهار داشت: این شیوه نامه، برای تحت پوشش قراردادن  کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که قانون بیمه بیکاری نیز شامل حالشان می شود و در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا به طور موقت بیکار غیر ارادی شناخته شده اند تدوین شده است.  

 وی  گفت:  بنابر این صرفا بیکاران  غیر ارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی  و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی افزود: در این شیوه نامه مشترک میان معاونت روابط کار  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی  نحوه معرفی جهت برقراری مقرری بیمه بیکاری، چگونگی اطلاع ارسانی به ثبت نام شدگان مشمول قانون بیمه بیکاری که در سامانه بیمه بیکاری ثبت درخواست کرده اند و مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند مشخص شده است.

شاکرمی تاکید کرد: بیکاران مشمول قانون بیمه بیکاری  ناشی از حوادث غیر مترقبه ثبت نام شده در سامانه  می توانند تا سه ماه (اسفند ماه ۹۸ لغایت اردیبهشت ۹۹) بیمه بیکاری دریافت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.