×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش تجارت گردان ، اصغر آهنی‌ها در گفت‌وگو با ایلنا در مورد وضعیت مبادلات تجاری ایران و اسپانیا اظهار کرد: مبادلات با اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی با توجه به مشکلاتی که در تبادل بانکی وجود دارد در سطح پایینی است. خرید و فروش از طریق صرافی‌ها و به طرق غیرمستقیم و با شرایط بسیار سختی انجام می‌شود. ‌

وی افزود: تبادل پولی بین کشور ما و سایر کشورها، به خصوص اروپایی به دلیل تحریم‌ها؛ سطح خوب، مناسب و باارزشی ندارد. از همین روی بیشتر مبادلات ما با کشورهای اطراف رقم می‌خورد. 

آهنی‌ها با اشاره به وضعیت صادرات به اسپانیا گفت: صادرات ما به کشور اسپانیا بسیار کم است و عمده دلیل آن نیز مشکلات تبادل مالی است که موجب شده بسیار کم، موردی، محدود و کنترل شده باشد. عموم مبادلات نیز از طریق صرافی‌ها انجام می‌شود، البته صرافی‌ها ارقام بزرگ را نیز انتقال می‌دهند اما تا یک سطح حدود می‌توانند این کار را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: معمولا از محل ارزهایی که در دیگر کشورها بلوکه است انتقالات انجام می‌شود اما در حد وسیع چنین کاری انجام نمی‌شود چراکه امکان تبادل بانکی نداریم. به همین علت مشکلات صادرات در این بخش بسیار زیاد است.

عضو هیئت رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا با بیان اینکه پول بلوکه شده بسیار کمی در اسپانیا داریم، افزود: ما اصلا نمی‌توانیم انتقال مستقیم و شناسنامه‌دار داشته باشیم به همین دلیل باید از درگاه‌های غیرطبیعی این کار را انجام دهیم. در این کشورها حتی به ایرانی‌هایی که ویزا یا حتی اقامت این کشورها را دارند اخطار داده شده بود که حساب‌هایشان بسته می‌شود. یعنی حتی برای ایرانی‌های مقیم نیز مشکلات عدیده‌ای به وجود آمده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.