×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صادرات فولاد نیازمند تقویت زیرساخت‌های موجود است

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایراسین، پنل تخصصی رفع محدودیت‌ها در مسیر تولید و تجارت پایدار زنجیره فولاد در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه متالکس برگزار شد.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این پنل اظهار کرد: توسعه صنعت فولاد و تولید محصولات فولادی موضوعاتی پیچیده و به هم پیوسته هستند که باید گره‌های آن باز شود. تأمین برق و گاز نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها توسط دولت است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های بیشتر و اقدامات بهتری در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: فولادسازان امروز به خاطر محدودیت‌هایی نظیر انرژی نمی‌توانند به هدف‌گذاری خود برسند و این در حالی است که مجوزهای زیادی برای صنعت فولاد صادر شده و منابع زیادی برای آن صرف شده است ولی همزمان زیرساخت‌های مناسب ایجاد نشده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: صنعت فولاد نمی‌تواند بدون برنامه‌ریزی ظرفیت‌های جدیدی را ایجاد نموده یا توسعه‌های خود را ایجاد کند. این یعنی مدیریت جزیره‌ای زیرا فولادساز نباید به فکر تولید برق و گاز خود باشد. هر کاری در کشور مسئول خود را دارد ولی امروز کشور دچار بی‌برنامگی شده و بار روی دوش سرمایه‌گذار افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگر این است که تجارت فولاد نیز دچار مشکلات زیادی است و باید در این زمینه دولت اقدامات لازم را انجام دهد. امروز حدود ۱۰ میلیون تن فولاد مازاد داریم ولی دولت به خاطر دستورالعمل‌های مختلف، مشکلاتی را برای رقم زدن این اتفاق به‌وجود آورده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که طی سال‌های گذشته در بازار منطقه بازارسازی‌های خوبی توسط فولادسازان انجام شده است و نمی‌توان به یکباره صادرات کشور را قطع کرد چون معادلات بین‌المللی بسیار پیچیده است و بازاری که از دست رفت دیگر قابل بازگشت نیست.

سبحانی تأکید کرد: اگر بخواهیم ۲۰ میلیون تن فولاد صادر کنیم نمی‌توانیم به خاطر نبود زیرساخت‌های بندر و حمل‌ونقل به این میزان برسیک که به همین خاطر یک نهاد دولتی باید مسئول پیگیری همه این مشکلات شود تا صنعت فولاد که صنعتی ارزآور است بتواند محصولاتی را با کیفیت جهانی به بازارهای بین‌المللی عرضه کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.