×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
صادرات لوازم خانگی ایران بیشتر کانتینری است

دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در شرایط کنونی در تولید تلویزیون قدرت رقابت با محصولات ترکیه را داریم، گفت: کشور ترکیه امروز تلویزیون به بیش از نیمی از کشورهای اروپایی صادرات می کند از این رو سطح کیفی تولیدات ایران هم استاندارد هستند اما شرایط برای صادرات مهیا نیست.

علیرضا شهیدی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات لوازم خانگی ایران به دلیل محدودیت مبادلات بانکی و … یا صادرات نمی شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی ممکن است برخی محصولات در حد یک کانتیتر به کشورهای همسایه صادرات شود که این به معنی صادراتی بودن لوازم خانگی ایران نیست.

او با تاکید بر اینکه شبکه بانکی و بستر امن برای انتقال پول وجود ندارد، اظهار کرد: به همین دلیل صادرات کالا تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفته تا جایی که ایران امروز حتی با کشور افغانستان هم تفاهمنامه بانکی ندارد که به صورت رسمی وجوه مبادله شود و صادرات های غیررسمی هم تنها به صورت جزئی می تواند اتفاق بیفتد.

دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری با بیان اینکه در شرایط کنونی ریل گذاری صادرات لوازم خانگی ایران باید توسط دولت باید انجام شود، گفت: رئیس سازمان توسعه تجارت بارها در مصاحبه های خود اعلام کردند که با کشورهای مختلف تفاهمنمامه های را منعقدکرده اند اما در بخش اجرایی هنوز چیزی ندیده ایم.

شهیدی با بیان اینکه در شرایط کنونی قراردادهایی بین دولت با سایر کشورها منعقد می شود اما در همان مرحله باقی می ماند، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی روی تفاهمنامه ها و قراردادهای بخش لوازم خانگی کار نمی کنند. از طرف دیگر یکی از ابزارهای توسعه صادرات نمایشگاه ها است، برای نمونه کشور چین سالانه بیش از ۶ نمایشگاه بین المللی در بخش لوازم خانگی برگزار می کنند و بستری برای صادرات و معرفی محصولات فراهم می کنند، اما در ایران محدودیت وجود دارد.

او افزود: امروز در تعریف برگزاری نمایشگاه بین المللی در ایران باید ۱۵ درصد بازدیدکننده ها و ۵ درصد شرکت کننده ها خارجی باشند، اما امروز تمام نمایشگاه های ایران با عنوان بین المللی برگزار می شوند ولی تعداد شرکت های خارجی یا بازدیدکنندگان انگشت شمار هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.