×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | صادرات نفت خام روی ریل بورس انرژی ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی ضمن بیان مطلب بالا گفت: بازاریابی و فروش نفت خام از طریق بورس انرژی ایران از جمله روش‌های که از سال ۱۳۹۷ در کشور آغاز شده است. در حال حاضر هم نفت خام و هم مشتقات نفتی مثل بنزین و گازوئیل در رینگ صادراتی بورس عرضه می شود.

وی در ادامه افزود: فروش نفت ایران در بورس انرژی تنها مسیر فروش نیست، بلکه یکی از مسیرهای بازاریابی و عرضه در کنار سایر روش هاست.

تبیانیان تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران مانند گذشته به طور مستقیم نفت کشور را روی ریل صادرات قرار می‌دهد و در حال حاضر نفت ایران با یک قیمت مشخصی بازاریابی و صادر می‌شود.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی افزود: اصل وظیفه شرکت ملی نفت این است که نفت (ثروت ملی) را به بهترین قیمت بازاریابی و به فروش برساند، زیرا حتی یک سنت ارزان‌فروشی یا کم‌فروشی این ثروت ملی به نوعی ضرر به منافع مردم و کشور است.

وی با اشاره به اینکه نفت خام ایران به تناسب مقاصد مختلف قیمت های مختلفی دارد، اظهار کرد: این قیمت ها برای نفت خام ایران ثبت شده و حتی برای قیمتگذاری در داخل بورس انرژی نیز استفاده می شود.

تبیانیان تصریح کرد: هم اکنون جذابیت قیمتی در بورس انرژی نسبت به سایر مسیرها به دلایل مختلف بیشتر است، چون همه به دنبال این هستند که بورس انرژی یک مسیر جدیدی باشد و رشد پیدا کند.

وی گفت: تاکنون تقاضای فروش این محصول در بورس انرژی با هر قیمت و شرایطی وجود نداشته که منجر به معامله نشده باشد، بلکه تمامی تقاضاها منجر به معامله شده است.

نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی افزود: از سال ۹۷ تاکنون در مجموع ۳۴ مرتبه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی عرضه شده است. حجم عرضه نیز در هر بار متفاوت و طبق معمول بین یک تا دو میلیون بشکه بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون هم نفت خام سبک و هم نفت خام سنگین طی عرضه های مختلف در بورس انرژی فروخته شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.