×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صادرات ۱۱ هزار تن مرکبات از ساری به کشورهای همسایه

سید اسماعیل علوی با اشاره به ارسال روزانه مرکبات شهرستان ساری به خارج کشور، اظهار کرد: تاکنون ۵۳۸ کانتینر به وزن ۱۱ هزار و ۹۳ تن مرکبات باغات این شهرستان به کشورهای همسایه صادر شد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه ۶۳ واحد سورتینگ در این شهرستان فعالیت می‌کنند، افزود: این شهرستان دارای ۲۰ هزار هکتار باغ مرکبات بوده که ۵ هزار هکتار آن باغات نارنگی و ۱۵ هزار هکتار انواع پرتقال است. 

این مسئول ادامه داد: صادرات میوه یکی از کسب و کارهای زودبازده، پرسود و پرطرفدار است و مهمترین مزیت صادرات میوه در وارد شدن ارز به کشور است. 

وی با بیان این موضوع که شرایط مطلوب ساری برای کشت و برداشت میوه می‌تواند به راحتی این صادرات را وسعت بخشد، مزایای این برنامه ریزی را اشتغال‌زایی در مقاطع مختلف صادرات میوه از جمله کشت و کار، برداشت میوه، صنایع بسته‌بندی و حمل و نقل برشمرد. 

علوی با اشاره به برداشت و صادرات پرتقال از باغات مرکبات شهرستان ساری، اظهار کرد: پیش بینی می شود ۳۷۷ هزار تن انواع پرتقال از باغات این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با تاکید به برداشت پرتقال با دستکش های نخی، گفت: باغداران هنگام برداشت از قسمت پایین درخت شروع به برداشت کنند و برای پیشگیری از آلودگی میوه های چیده شده در انبار، میوه‌های افتاده پایین درخت را با میوه‌های دیگر مخلوط نکنند.

این مسئول افزود: برداشت میوه با استفاده از نیروی کارگری و به شکل دستی و به ازای هر هکتار بیشتر از ۸۰ نفر در روز اشتغالزایی ایجاد می شود. 

وی در پایان گفت: شهرستان ساری دارای ۲۰ هزار هکتار باغات مرکبات بوده که ۱۵ هزار هکتار آن باغات پرتقال است.

منبع خبر: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.